"La crisi de Vueling no ha tingut massa impacte a Ryanair" ha assegurat el conseller delegat de la low cost irlandesa, Michael O'Leary, ja que considera que la taxa més alta de puntualitat i les millors tarifes del mercat ja es venen per si soles "molt bé" durant el mes d'agost. Més concretament, assegura que l'operativa de Ryanair no ha tingut problemes perquè comptava amb avions de reserva i ja tenien els bitllets reservats.

Tanmateix, ha deixat la porta mig oberta al voltant de què aquest possible impacte pugui percebre's al setembre, octubre i novembre ja que potser és llavors quan els viatgers decideixen canviar de companyia després d'haver tingut problemes amb Vueling.

Prèviament, O'Leary ha presenat juntament amb el director de màrqueting de Ryanair, Kenny Jacob, el calendari de vols de Barcelona per a la temporada d'estiu de 2017 que comptarà amb una nova ruta de tres vols setmanals a Sofia - la capital de Bulgària-, més freqüències amb Porto (Portugal) i un total de 42 rutes incloent Dublín (3 vols diaris), Londres (4 vols diaris) i Roma (5 vols diaris).

6,9 milions de viatgers a El Prat

En línia amb aquesta estratègia, l'aerolínia preveu transportar un total de 6,9 milions de viatgers a l'Aeroport d'El Prat durant el 2017, la qual cosa suposaria un 5% més. A més de 5.200 llocs de treball. Unes xifres amb les que s'estima baixar la tarifa mitjana entre un 10% i un 12% en els sis mesos que queden fins al març de 2017.

I per realitzar vols de llarg recorregut, encara caldrà esperar com a mínim 5 anys. "Encara no tenim la flota d'avions necessària" ha concretat O'Leary. Tanmateix, després de l'anunci de Norwegian que operarà vols directes des de Barcelona a Miami, Nova York, Los Angeles i San Francisco el 2017, el directiu irlandès ha explicat que es troben "en converses" amb els directius de l'aerolínia noruega per a "nodrir" els seus vols.

I Lleida?

Al'espera que surtin a la llum durant les properes setmanes les xifres dels aeroports de Girona i Reus, Jacobs únicament ha avançat que es produirà "un fort creixement." I al voltant d'un hipotètic interès de Ryanair per l'Aeroport de Lleida-Alguaire, que està gestionat directament per la Generalitat, O'Leary únicament ha explicat que estan negociant amb més de 100 aeroports.

En el conjunt d'Espanya, Ryanair estima un increment del 10% dels seus passatgers el 2017 fins a assolir els 38 milions gràcies a l'obertura de noves rutes i a la previsió que el Brèxit no afecti negativament els seus resultats. "Una cosa que ni tan sols els polítics saben que succeirà", ha afegit, però que en cas que el Regne Unit surti del mercat únic, no descarta dipositar més capacitat en mercats europeus com Alemanya o Polònia.