Tesla, la popular empresa nord-americana especialitzada en vehicles elèctrics d'alta gamma, desembarcarà a Barcelona per expandir el seu negoci en el conjunt d'Espanya. En la seva pàgina web, ja s'ha fet pública una llista de nou ofertes laborals per passar a formar part de la revolucionària companyia dirigida per Elon Musk. Departament de Màrqueting, Enginyeria, Vendes o Desenvolupament de projectes són algunes de les opcions més recurrents.

El reclutament de personal ja ha començat, tant a Barcelona com a Madrid on s'espera que s'obrin dues noves botigues per comercialitzar els seus productes. L'objectiu és "llançar les vendes del Model X i fer-les créixer de manera consistent" alhora que es dona suport a les vendes amb l'organització i implementació de nous esdeveniments.

Tanmateix, dos càrrecs claus com són el directiu de Recursos Humans i el supervisor de la instal·lació dels supercarregadors han quedeu fixats a la capital catalana.

Per què Barcelona?

Barcelona és un lloc estratègic per a la Mediterrània i Europa. En el conjunt d'Espanya, Tesla compta amb cinc supercarregadors, dels quals un està ubicat a València i els altres quatre a Catalunya (Tarragona, Girona, Lleida i a la N-340 a l'altura del Delta de l'Ebre). El pròxim es situarà a Saragossa.

Precisament a la capital de Catalunya és on va començar i va acabar fa poc més d'un mes la volta al món de cotxes elèctrics en 80 dies. Records de Phileas Fogg. 11 equips internacionals van aconseguir el repte de 0 emissions contaminants en un viatge que va durar de l'11 de juny fins al 4de setembre. Després de gairebé 290.000 km, l'Arc de Triomf de Barcelona va acollir de nou la flota de Tesla. Un exemple més de la simpatia i el potencial que veu la multinacional a la ciutat i la regió.

Quina és la situació de Tesla?

A l'actualitat, Tesla ven dos cotxes elèctrics de gamma alta: el Model S i el tot terreny Model X. El primer compta amb cinc places i un preu que oscil·la entre els 64.000 i els 127.000 euros mentre que el segon té set places i costa entre 83.000 i 128.000 euros. A l'espera del model més econòmic: Model 3 amb un preu de sortida pròxim als 31.000 euros. 

A més, la companyia amb seu a Califòrnia ja accepta comandes per a catorze països europeus, entre els quals s'inclouen: Bèlgica, Dinamarca, Alemanya, França, Regne Unit, Itàlia, Luxemburg, Països Baixos, Suècia o Finlàndia, entre d'altres. Un parell de tuits de la companyia i el seu creador han estat suficients per alimentar les especulacions sobre l'entrada del Model disruptiu de Tesla a Espanya i especialment a Catalunya.

Més enllà dels cotxes

I no es tracta únicament de cotxes elèctrics sinó tal i com ha anunciat recentment l'empresa d'aerogeneradors de la minieòlica Bornay, també de bateries per autoconsum a la llar de Tesla. Més conegudes com Powerwall i amb una capacitat diària d'emmagatzematge de 6,4 kilowatts hora. O el que és el mateix, entre sis i deu hores d'energia per utilitzar en hores en què no es genera energia. Ja sigui de nit o un dia amb núvols.

El que fins ara eren tan sols indicis, han passat a ser evidències cada vegada més clares que mostren que tant el producte com els serveis de la companyia estaran disponibles ben aviat. Tesla semblar haver vingut per quedar-se i només falta per veure en quina data exacta donar el tret de sortida a l'inici de les seves activitats en el conjunt d'Espanya amb seu estratègica a Barcelona.

Una "aposta seriosa" de la Generalitat

Davant les ofertes de feina i la declaració d'intencions més que simbòlica de Tesla, la Generalitat ha preferit mostrar-se més aviat precabuda. "No ens correspon a nosaltres fer valoracions sobre decisions que han de prendre les empreses. Haurem d'esperar al seu posicionament oficial" ha assegurat la portaveu del Govern i consellera de Presidència, Neus Munté, després de la reunió setmana de l'executiu català. 

Però restar a l'espera no és incompatible amb mostrar les credencials de presentació. I en aquest sentit, Munté ha afegit: "Tesla coneix perfectament l'aposta seriosa que es fa des del Govern amb relació al cotxe elèctric". Des del Departament d'Empresa, s'han limitat a assegurar que no poden "ni confirmar ni desmentir" l'obertura d'establiments de Tesla a Barcelona. No és només el que es diu, és també el que no es diu.