L’empresa farmacèutica Almirall ha registrat unes pèrdues de 99,7 milions d’euros durant els primers nou mesos d’aquest any, en front dels guanys de 103,5 milions registrats en el mateix període de l’exercici anterior, segons ha informat avui la companyia.

Pel que fa al resultat net normalitzat, aquest ha estat positiu, amb 22,6 milions d’euros, tot i que aquesta xifra representa un 7,1% menys que la del 2016.

Entre el gener i el setembre d’enguany, els ingressos totals han assolit els 561,6 milions d’euros, un 11,6% inferior als d’un any abans, mentre que el resultat brut d’explotació (EBITDA) s’ha situat en 100,1 milions d’euros, un 45,5% menys, tot i la recuperació durant el tercer trimestre.

El marge brut s’ha situat en 310,6 milions d’euros, un 23,6% inferior, afectat negativament per la reducció de les vendes a zones geogràfiques amb major marge.

Es mostren optimistes tot i les pèrdues

La companyia ha reiterat les estimacions anunciades el passat 10 de juliol i ha subratllat que el desenvolupament de negoci i les llicències segueixen sent una alta prioritat. En aquest sentit, des d’Almirall s’ha senyalat que s’emprarà “la seva sòlida posició financera” per abordar oportunitats de creixement en aquesta direcció, buscant empreses i/o actius a Europa i els Estats Units que, des del principi, generin valor pels accionistes.

El conseller delegat de la firma, Peter Guenter, ha admès que “2017 no ha evolucionat de la manera que esperàvem inicialment” i ha argumentat que els resultats negatius venen de la “difícil” situació de Aqua als Estats Units, però segons el conseller, “el conjunt integral d’accions que hem dut a terme per afrontar els esdeveniments adversos i mitigar el seu impacte han començat a tenir efecte”.

Guenter ha afirmat que l’empresa té “un balanç sanejat que ens permet focalitzar-nos en adquisicions orientades a augmentar la massa crítica en mercats clau i en llicències d’actius en última fase de desenvolupament. Sota la meva direcció, analitzarem en profunditat els objectius potencials de creixement inorgànic, assegurant-nos del seu encaixament amb el nostre negoci core, així com d’una integració correcta a nivell operacional”.