La cadena catalana de menjar asiàtic Udon Asian Food va tornar a créixer el 2025 i va tancar l'any amb una facturació de 57,6 milions, un 9% més del que va ingressar en l’exercici anterior. L'empresa que dirigeix Jordi Pascual va aconseguir aquest creixement gràcies a l'augment de la seva xarxa, ja que l'any passat va obrir 11 restaurants, fins als 85. Per aquest any, la cadena, que ja ha superat els mil empleats, preveu arribar als 100 establiments i als 65 milions d'ingressos.

Javier Pagés

Javier Pagés

La Denominació d'Origen Cava té quatre nous elaboradors integrals, categoria en la qual ja compta amb 19 cellers. Es tracta de Celler Eudald Massana de Sant Pau d’Ordal (Subirats), Caves Bolet de la Finca Mas Lluet (Castellví de la Marca), Torrens Moliner de la Finca Heretat (La Fortesa) i Rovellats de Sant Martí Sarroca, tots quatre familiars. El president de la DO Cava, Javier Pagés, va assegurar que aquestes incorporacions "evidencien l’interès per la qualitat, l’autenticitat, l’excel·lència i la singularitat”.

Donald Trump

Donald Trump

Cop de la justícia estatunidenca a la intenció de Donald Trump de paralitzar parcs eòlics. Un jutjat de Massachusetts ha atorgat la mesura cautelar sol·licitada pel 'megaprocés' d'eòlica marina 'Vineyard Wind 1', propietat d'Iberdrola i del fons danès Copenhagen Infrastructure Partners (CIP), davant l'ordre de suspensió que va ser remesa al desembre per l'Oficina de Gestió de les Energies Marines del Departament de l'Interior (BOEM, per les seves sigles en anglès). Aquesta decisió judicial deixa via lliure al projecte i permetrà continuar les activitats de construcció, posada en marxa i producció immediatament.