Tens una idea, la desenvolupes, surt a la llum, comença a créixer, es contracta a gent, s'internacionalitza i després d'un temps el negoci fa el salt al BME Growth, el mercat de valors orientat a pimes en expansió. Aquest és el pas al qual vol aspirar Marga Martínez, la fundadora de la scale-up Gladtolink, la plataforma no-code especialitzada en transformació digital. "Vam deixar de ser una start-up fa un temps per entrar a la categoria d'scale-up i ara el que volem és irrompre en el mercat BME Growth i expandir-nos en l'àmbit internacional", indica l'emprenedora a ON ECONOMIA. 

Graduada en informàtica, Martínez explica que la companyia va néixer per ajudar a les empreses en la gestió documental. "És una solució tecnològica que permet desenvolupar aplicacions personalitzades amb facilitat, sense tenir coneixements de programació, enfocades a digitalitzar i automatitzar processos empresarials basats en dades i documents". Jaume Martínez, el seu germà, es va unir a l'empresa com a CFO fa cinc anys. Enginyer informàtic i màster en automatització industrial, s’ha dedicat a la docència sobre indústria 4.0 a diverses universitats i és autor del llibre Indústria 4.0. La transformació digital en la indústria.

Al capdavant de Gladtolink, els germans Martínez Aguiló han aconseguit uns ingressos anuals recurrents (ARR) de 500.000 euros, gràcies a les llicències de la plataforma, que es comercialitzen per subscripció. La retenció dels ingressos nets se situa al voltant del 100% i compten amb una plantilla d'una vintena de treballadors. El 40% del volum de negoci és nacional i el 60% internacional, principalment a Xile, Mèxic, Brasil, Argentina i Portugal.

Expansió internacional

Fundada fa 11 anys a Mallorca i amb seu a Barcelona, el negoci va tancar recentment una ronda d'inversió valorada en 1 milió d'euros, que pretén augmentar a través d'Enisa i el Centre per al Desenvolupament Tecnològic i la Innovació (CDTI). "Estem molt orgullosos de l’èxit d’aquesta ronda de finançament, perquè demostra la fiabilitat de la nostra tecnologia i la confiança en el nostre equip, en tant que molts dels inversors formen part de la nostra xarxa de distribuïdors, són socis que treballen cada dia amb Gladtolink i comproven el seu gran potencial i escalabilitat", va explicar l'empresària després d'aixecar el capital. 

Amb aquesta injecció de capital des de Gladtolink volen expandir-se internacionalment. "Aspirem a créixer a Europa i als Estats Units, especialment a França, Alemanya i Itàlia". De fet, ambdós expliquen que el projecte va arrancar per "democratitzar la informàtica" i que en l'última dècada han vist com han anat sorgint centenars d'empreses del sector a tot el món. "El lema era No limits, no code, i així ho hem tractat de fer".

La plataforma Gladtolink l’utilitzen grans empreses i institucions públiques com les aerolínies Iberia, Vueling, Level del grupo IAG o Barceló Hotel Group, Ana Maria Lajusticia, Roxa Automoció, Girbau, COMEXI, Diputació de Girona, Ajuntament de Salou o el Consell de Mallorca, entre d’altres.