Flappin, la plataforma de viatges i experiències sorpresa, fa un gir a la seva estratègia i aborda el creixement el seu tercer any de vigència, accelerant la digitalització de la seva oferta, augmentant l'eficiència de les operacions en un 90% a través d'intel·ligència artificial i Machine Learning, i millorant el producte mitjançant la innovació tecnològica. La start-up que va néixer l'octubre de 2021 ha decidit centrar-se en la millora del producte de regals experienciales per consolidar-se a Espanya, Portugal i Itàlia i deixar per a 2025 l'entrada a nous mercats europeus. "Hi ha molt recorregut en la demanda d'aquests tres mercats", explica Pol Clavell, conseller delegat de l'empresa, que va impulsar amb Sergi Vila -ambdós exdirectius de FlyKube-, Marc Teixidor i Ferran García. "Reforcem les nostres experiències tant de viatges com de lleure per consolidar-nos i preparar la companyia per escalar el negoci a altres països, a posteriori", afegeix Marc Teixidor, codirector de la firma.

"El nostre repte és el desenvolupament de tecnologia pròpia per oferir millors experiències sorpresa, amb més precisió i rapidesa per als usuaris", comenta Clavell i exposa que, malgrat que dues terceres parts dels clients es troben a la franja d'entre 18 i 34 anys, "cada vegada recorren a la nostra plataforma els usuaris d'edats més avançades, atrets per l'efecte sorpresa, la flexibilitat i la completesa dels serveis." Els usuaris trobaran a partir del mes de desembre més viatges, escapades locals i experiències (gastronomia, aventura i wellness), amb el factor sorpresa com a concepte diferenciador. El secret de la plataforma es mantindrà: experiències personalitzades, sense necessitat de planificació i amb el factor 'sorpresa' i aconseguir que el client no s'hagi de preocupar de res, tot ho organitza Flappin.

Amb aquest gir en l'estratègia, Flappin afronta el final del present exercici amb dos dels principals períodes de venda de les seves experiències en capses sorpresa online: Black Friday, que concentra el 20% dels ingressos anuals, amb una compra majoritària de viatges programats per al mes de desembre; i Nadal, amb un altre 25% del volum de negoci i un 80% de la demanda centrada en els regals. "Esperem tenir un increment de la demanda del 60% respecte a les respectives campanyes de 2022", de manera que la facturació anual prevista per a 2023 és d'1,6 milions d'euros. Els paquets promocionals del Black Friday ja estan actius a la plataforma amb dies clau com el 24 de novembre i el 27 de novembre (Cyber ​​Monday) amb descomptes en diversos productes.

Davant la competència d'altres plataformes digitals com Waynabox, Travel o srprs.me "les nostres propostes van més enllà dels simples viatges", considera Clavell, i davant de Smartbox, Wonderbox o Aladinia "som una opció cent per cent online i amb més flexibilitat per obtenir un producte a mida i oferim les solucions de trasllat per al viatge", afegeix.

Des dels seus inicis, fa menys de 2 anys, la start-up ha sumat un total de 13 treballadors, "amb un equip multidisciplinari que de moment mantindrem estable", perquè la tecnologia contribuirà a mantenir l'eficiència per als més de 165.000 usuaris i més de 10.000 tiquets registrats amb algun producte. El valor mitjà d'un article bàsic es mou entre els 20 euros i 300 euros per persona, segons dades de la companyia.

El desenvolupament de Flappin acumularà més d'un milió d'euros d'inversió si tanca amb èxit l'última ronda de finançament de 800.000 euros obert a mitjans d'aquest any i que "tenim cobert al 70%", assegura Teixidor. Els socis i fundadors volen mantenir la majoria del capital de la start-up "ara i en el futur" per continuar dirigint-la. En l'actualitat, comparteixen capital amb el fons de capital de risc Bcombinator -un incubador de negocis digitals i fons d'inversió liderat per l'emprenedor Erik Brieva, que va ser soci fundador d'iSoco i de Polymita Technologies- i tres business angels, "als quals se n'afegiran alguns més al tancament d'aquesta ronda", diu Teixidor.