La plataforma tecnològica de descobriment de lleure i entreteniment en viu Fever continua obtenint finançament a través de megarondes. L'empresa emergent, que va obtenir l'estatus d'unicorn (superar els 1.000 milions de valor) l'any passat, ha recaptat 110 milions de dòlars (101,239 milions d'euros) en una ronda liderada per Goldman Sachs Asset Management i en la qual també han participat Eurazeo, Convivialité Ventures, Goodwater Capital, Alignment Growth, Vitruvian Partners i Smash Capital.

No és la primera vegada que el gegant nortemericano aposta per l'empresa emergent espanyola. Ja el gener de l'any passat, Fever va donar entrada al braç inversor de Goldman Sachs en una ronda on va captar 200 milions d'euros. Una ronda en la qual també va participar el grup de comunicació Atresmedia, passant a controlar el 10% de l'empresa emergent. Amb aquesta ronda, la companyia assoleix els 1.800 milions de dòlars (1.656 milions d'euros) de valoració, segons ha destacat Fever en un comunicat.

La companyia ha registrat l'operació en la Comissió de Borsa i Valors dels Estats Units (SEC), on es reflecteix una ampliació de capital per valor de 70 milions de dòlars (64,42 milions d'euros), de la qual s'han cobert 68,5 milions (63 milions d'euros) per part de 12 inversors. Un portaveu de la companyia ha explicat que només es reflecteix una part de l'operació, ja que el total ascendeix a aquests 110 milions de dòlars i s'executa en diferents trams i a través de diferents societats.

Consolidació als Estats Units

Fever va néixer amb la missió democratitzar l'accés a la cultura i l'entreteniment i ha desenvolupat des d'Espanya una tecnologia pròpia amb què inspira la seva comunitat global a través de recomanacions per descobrir el millor de la seva ciutat. L'empresa va néixer l'any 2011 fundada per Pep Gómez. El seu actual equip directiu està format per Ignacio Bachiller, Alexandre Pérez Casares i Francisco Hein. De tenir presència en a penes tres ciuades, ha passat a 80 ciutats d'Europa, Amèrica, Àsia i Oceania.

La nova ronda d'inversió arriba després que la Fever hagi duplicat els seus ingressos i consolidat la seva posició als Estats Units, on resideix la seva matriu. En aquest sentit, els EUA ja en representen més del 50% dels ingressos del grup. És al país nord-americà on també l'empresa emergent espanyola aspira a una futura sortida a borsa.