Cuideo, amb el vent a favor. La start-up barcelonina, que ofereix serveis per a la cura de les persones grans a domicili, tanca l'any amb 8.500 nous clients i amb 55.000 famílies ateses. La firma fundada el 2016 ha incrementat la seva facturació bruta un 69% respecte a l'any anterior i acabarà el 2022 amb unes vendes de 60 milions d'euros. "Estem molt orgullosos de l'evolució i el creixement de la companyia en aquests últims anys i de tot el que està per arribar en els mesos que venen. Els bons resultats obtinguts el 2022 ens ajuden a continuar treballant intensament per poder donar servei al nombre més gran de persones possibles i continuar liderant el sector de manera indiscutible" han afirmat Adrià Buzón i Roberto Valdés, cofundadors de Cuideo.

Aquest últim any, el negoci ha ajudat més de 4.500 persones grans i més de 5.000 cuidadors han estat contractats a través de Cuideo. Des dels seus inicis ara fa sis anys, l'empresa ha atès a més de 14.000 persones grans, ha contractat a més de 9.000 cuidadors, ha regularitzat més de 23.000 contractes il·legals o irregulars i ha aportat a la Seguretat Social referent a la Regulació d'Empleades de la Llar (REEH) més de 20 milions d'euros.

Ronda de 5 milions i integració de Felizvita

El mes de juliol, el negoci fundat per Adrià Buzón i els germans Roberto i Alejandro Valdés va aixecar 5 milions d'euros en una ronda de finançament sèrie B i va integrar l'empresa de cures a domicili Felizvita. Amb aquesta operació, Felizvita va passar a formar part del grup Cuideo, comptant així amb una plantilla d'un miler d'auxiliars contractats. Després de la unió, els cofundadors de Felizvita van entrar a formar part de l'equip fundador de la firma. Així, Guillermo Molina ocupa el càrrec de Chief Revenue Officer (CRO) liderant l'àrea comercial de la start-up barcelonina i l'àrea de desenvolupament de negoci (B2B) i Marta Cuesta encapçala la direcció de RRHH de Cuideo. ​"A Cuideo portem tres anys creixent més de dos dígits a l'any i estem segurs que aquesta sinergia ens permetrà seguir amb aquest bon ritme", va afirmar Buzón després de la fusió. Per la seva part, Guillermo Molina, cofundador i CEO de Felizvita va apuntar que "la integració de Felizvita a Cuideo ens fa més forts de cara a complir el nostre objectiu. La capil·laritat de Cuideo en l'àmbit nacional, unida a la proposta de valor de Felizvita, permet una qualitat de servei i experiència de l'usuari fins ara mai coneguda al sector assistencial".

Economia submergida en les cures a domicili

Més enllà de la integració, fa un parell de mesos la plataforma va llançar un nou servei anomenat "Porta al teu cuidador/a" per regularitzar les empleades de la llar sense contracte. De fet, la start-up va néixer amb la missió d'eliminar l'economia submergida en les cures a domicili, un "mercat molt fragmentat i format per moltes petites empreses tradicionals", segons els fundadors. "Cuideo és una plataforma tecnològica que ha aconseguit revolucionar el sector de la tercera edat gràcies al seu propi sistema de matching entre professionals i famílies, i una forta inversió en marca i imatge com a catalitzador per fer confiança als clients. Com a resultat, en menys de sis anys s'ha convertit en l'empresa de referència a Espanya i a la marca més reconeguda del sector", apunten des de Cuideo els directius.

El juliol del 2021 va llançar Cuideo Assist, el seu primer wearable de salut i el dispositiu de teleassistència més complet que hi ha al mercat. L'octubre del 2021 va ser seleccionat per Google per participar en el programa d'acceleració Google For Startups Accelerator, com una de les 15 empreses emergents més capdavanteres en l'àmbit internacional.

Assolir la rendibilitat, objectiu per al 2023

De cara a l'any que ve, la companyia té l'objectiu de continuar incrementant el reconeixement de la marca, obrir delegacions físiques a vuit de les principals ciutats espanyoles, oferir un servei amb els estàndards de qualitat més alts del mercat, ampliar la seva xarxa de cuidadors/as amb més de 6.000 nous professionals i assolir la rendibilitat en el segon trimestre de l'any.

L'any passat la start-up va facturar 5 milions d'euros amb els serveis SAD (Servei d'Ajuda a domicili) i es preveu que acabi l'any amb 6,5 milions amb la fusió de Felizvita. Actualment, aquesta part constitueix un 18% del volum de facturació de Cuideo. Així mateix, en aquestes últimes setmanes la firma també s'ha assentat a Madrid amb l'obertura de la seva primera oficina a la capital que, juntament amb la de Barcelona, sumen més de 120 persones.