PDEPAOLA aposta per l’internacional. L’empresa catalana fundada l’any 2014 de la mà dels germans Paola i Humbert Sasplugas ha obert la seva primera botiga internacional. La companyia ha apostat per Londres com a part de la seva estratègia d’expansió a l’estranger. La firma de joieria s’ha instal·lat en un local de 110 metres quadrats de superfície situat al número 18 de Floral Street, a la zona de Covent Garden i té previst obrir una desena d’establiments més a la capital britànica en els pròxims anys, a més d'entrar físicament també a França, Alemanya i als Estats Units. Per al seu primer projecte d’expansió internacional, PDPAOLA ha comptat amb el suport d’ACCIÓ, l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball, per mitjà de l’Oficina Exterior de Comerç i Inversions a Londres.

"Londres és la primera destinació de les nostres vendes en línia i ja teníem presència en grans superfícies de renom al Regne Unit com Selfridges i John Lewis”, ha afirmat el seu responsable de desenvolupament de negoci, Miquel Cardona. A més, d’acord amb el directiu, la capital britànica “simbolitza una visió global i aquesta és la missió que tenim, construir una marca amb presència directa a tots els continents”. En aquest sentit, Cardona ha afegit que “malgrat ser una marca nativa digital, com a part de la nostra expansió volíem oferir als nostres clients l'experiència física de la botiga, per la qual cosa decidim obrir botigues flagship o insígnia en localitzacions clau". 

Aposta per les botigues físiques

Més enllà de Londres, la companyia catalana té previst continuar expandint la seva presència a països com Itàlia amb tres establiments el 2023, a més d'obrir a França,  Alemanya i als Estats Units durant els pròxims anys. El negoci disposa d’un taller a Barcelona, des d’on el seu equip creatiu especialitzat treballa en el disseny de cada peça des del primer esbós, la selecció dels materials i fins a la creació de les mostres finals de cada joia. Per a la fabricació dels seus productes, PDPAOLA fa servir materials sostenibles i promou l’economia circular, també des del punt de vista de la cadena de subministrament, que procura que sigui el més responsable possible.

A banda del taller a la capital catalana, la firma de joieria també disposa d'una botiga física a l'avinguda Diagonal de Barcelona. “El 85% del negoci es genera ja fora de l’Estat a través del canal en línia i del multimarca”, de manera que l’obertura de botigues físiques busca reforçar aquesta estratègia, afegeix Cardona. El local de la Diagonal disposa de 230 metres quadrats de superfície, comercialitza totes les col·leccions de la marca, incloent-hi la línia d'alta joieria. A més, també disposa d'un espai dedicat a la col·lecció engrave me, on els clients poden personalitzar les seves joies al moment. 

Paola i Humbert Sasplugas

Paola i Humbert Sasplugas

Vendes internacionals

Amb seu a Barcelona, el negoci compta amb més de 120 treballadors. Durant l'any passat l’empresa va obrir sis botigues arreu d'Espanya, mentre que els seus productes també es poden trobar en grans superfícies comercials i més de 2.000 punts de venda internacionals, entre els quals es troben El Corte Inglés a Espanya, les Galeries Lafayette a França, Christ a Alemanya, John Lewis i Selfridges al Regne Unit, Manor a Suissa o Simons al Canadà, entre altres. Recentment, l’empresa dels germans Sasplugas també ha tancat un acord de distribució als Estats Units, on té presència en cinquanta punts de venda.

Al mercat asiàtic PDEPAOLA hi va començar a operar fa un parell d'anys, apostant amb força per la comunicació digital i les plataformes socials per fer-se un forat al mercat asiàtic. "La Xina és un dels pilars fonamentals del nostre pla d'expansió a Àsia. L'objectiu principal és reforçar la connexió entre la marca i els consumidors i facilitar-los el procés als nostres productes i a l'univers PDEPAOLA", van argumentar des de la firma. “Hem vist un gran interès i suport per part dels nostres seguidors i clients xinesos, així que hem decidit portar tota la nostra gamma de productes a la Xina i així establir una connexió més pròxima amb ells”, en paraules de Xavi Durán, responsable de màrqueting de la companyia.

La firma dels germans Sasplugas, que va arrancar fa nou anys amb una inversió inicial de 200 euros, va tancar l’any 2021 amb una facturació de 30 milions d’euros i figures reconegudes com la influencer italiana Chiara Ferragni o les top models Gigia Hadid i Taylor Hill han lluït les seves joies. La seva previsió pel 2022 (a falta de confirmació al tancament de l'exercici) era de superar els 50 milions d'euros i des del 2015 ha anat creixent sent rendible.