Les vendes d'olis d'oliva d'Espanya durant la campanya 2021-2022 a la Xina van créixer un 10,25% en volum, fins a arribar a les 45.840 tones. En valor, es van disparar un 48,08% fins a fregar els 177 milions d'euros, segons les dades de les duanes de la Xina corresponents a les importacions en els primers nou mesos de 2022, analitzats per la Interprofessional de l'Oli d'Oliva Español.

El president de la interprofessional, Pedro Barato, s'ha congratulat de les dades registrades al país asiàtic. "En la passada campanya vam exportar al gegant asiàtic gairebé 46.000 tones d'olis d'oliva, un 10,25% més en la campanya anterior. Perquè ens fem una idea precisa del que aquesta xifra significa, el nostre més immediat competidor va exportar 2.830 tones, 16 vegades menys", ha explicat.

En concret, aquest avanç en les vendes ha permès a la Xina situar-se enguany com el segon comprador d'oli espanyol fora d'Europa, per darrere només dels Estats Units. A més, els xinesos s'alcen al cinquè lloc dels millors clients en el món d'oli nacional, superant al Japó i el Regne Unit, que tradicionalment es disputaven aquest lloc fins al passat exercici.