UGC Slalom, el pont entre marques i creadors que aposta pels continguts reals
L'empresa barcelonina UGC Slalom preveu facturar 1 milió d'euros aquest any
- Sara Casas
- Barcelona. Divendres, 20 de juny de 2025. 05:30
- Temps de lectura: 2 minuts

Qui té més poder de convicció, una celebritat o l'anunci d'una veïna o una persona propera? Des de fa un temps les marques ho tenen clar i prefereixen apostar per continguts autèntics, propers i reals per apropar-se al seu públic objectiu. Sota aquesta premissa neix UGC Slalom, un marketplace creat a Barcelona que busca fer de pont entre aquests creadors i les marques.
El contingut que generen els usuaris a les xarxes socials, sense ser experts en el tema ni celebritats, el que es coneix com a UGC (User Generated Content), està guanyant cada vegada més pes i les marques ho saben. Al llarg de l'any passat, aquest tipus de contingut va moure més de 781 milions d'euros a Espanya i les previsions apunten que la xifra podria duplicar-se de cara al 2030. En aquest context, UGC Slalom neix per fer d'intermediari entre les empreses i els creadors.
Com funciona? La plataforma permet a les marques contractar a creadors professionals per a la producció de continguts audiovisuals, sense intermediaris i amb un sistema que busca agilitzar processos. A través d'un marketplace, les empreses publiquen les seves necessitats i els creadors presenten propostes que s'ajusten al brífing, gestionant el procés de producció i entrega des de la mateixa aplicació. "El funcionament és ben senzill. Les marques pugen les ofertes i reben propostes de perfils de l'agència que puguin adequar-se a la seva oferta. Des de la mateixa aplicació els UGC gestionen tot el procés de producció, continguts, entrega de vídeo o publicacions i cobrament", expliquen des del negoci.
En funció dels perfils que reben i dels projectes que s'ofereixen es fa match o no, com si es tractés de l'aplicació de cites Tinder i a partir d'allà es produeix el contingut i s'entrega a través de la mateixa plataforma. El preu mitjà per peça de contingut oscil·la entre els 250 i els 300 euros i l'agència preveu facturar 1 milió d'euros en el seu primer any i superar els 7,7 milions de cara al tercer exercici.
"El contingut real és el que genera resultats reals"
Així, UGC Slalom arranca l'activitat amb un centenar de creadors de contingut i la finalitat és arribar al miler en sis mesos. Per fer-ho, el projecte sorgeix dins l'ecosistema de l'agència creativa Slalom Agency, que ha dut a terme campanyes per a marques com CBRE o Elle. "La clau és que es poden encarregar un gran ventall de coses sense haver de passar per agències ni terceres persones", remarquen. Al mateix temps, recorden que només treballen amb perfils validats i donats d'alta perquè "crear contingut amb impacte no és improvisar, és saber explicar bé una història".
Pia Mill i Berta Quirante, fundadores del negoci, asseguren que "volem que la indústria entengui que UGC pot ser la teva veïna, la teva amiga o tu. L'important no és el nombre de seguidors, sinó el nivell de connexió que aquesta persona pugui tenir amb l'audiència de les marques", indiquen, per afegir que "el contingut real és el que genera resultats reals". Des del negoci no es volen centrar en un sector en concret, sinó que busquen abastar des de la cosmètica i l'alimentació fins a l'àmbit dels serveis o la moda, i argumenten que l'objectiu és generar "confiança i apropar-se amb l'audiència".
El projecte compta amb el suport de Wizard Partners, el vehicle d'inversió de Vicenç Martí, David Jordan i Oriol Cagigós i pel fundador de Napptilus Tech Labs, Rafa Terradas. A més, per continuar escalant en producte, tecnologia i expansió internacional, la companyia té previst aixecar una ronda de finançament de cara al setembre.