Vueling ja ha introduït el sistema de reconeixement facial que, de manera voluntària, els passatgers poden utilitzar per evitar treure la seva documentació des del control de seguretat fins a accedir al seu vol i agilitar així el procés d'embarcament. La companyia s'ha definit com la "primera aerolínia" a desenvolupar el reconeixement facial voluntari a Espanya, un mecanisme que ja es troba en funcionament als aeroports de Barcelona, Madrid, Palma de Mallorca, Menorca i Eivissa.

Així mateix, l'aerolínia ha comunicat que "en les pròximes setmanes" incorporarà l'eina als aeroports de Tenerife Nord i de Gran Canària.

El sistema permet agilitar l'embarcament

Amb el nou sistema, els passatgers eviten treure la documentació i ensenyar la targeta d'embarcament gràcies a un control biomètric que, una vegada passats els primers controls de seguretat, verifiquen la correcta identitat de cada persona. En aquest sentit, des de la companyia han agregat que aquest sistema permet als seus passatgers "realitzar tot el recorregut", des del control de seguretat fins a l'avió, sense haver de mostrar ni la documentació ni la targeta d'embarcament. La nova tecnologia permet agilitar l'embarcament a l'avió i augmentar la seguretat des que el viatger es registra, sigui amb una facturació en línia o als taulells dels aeroports, i fins que pren el seu vol.

Els clients hauran de registrar-se una primera vegada i, per als vols posteriors, podran activar-lo una vegada realitzada la facturació. Tanmateix, com en altres sistemes de control d'identificació, la informació té data de caducitat i caldrà renovar-la cada cert temps.

El sistema s'ha implementat després d'una prova pilot iniciada en col·laboració amb Aena fa dos anys amb passatgers de l'aerolínia en la ruta Barcelona-Màlaga. De fet, Javier Álvarez, director d'IT de Vueling, va assenyalar en una entrevista a ON ECONOMIA que "Vueling és una empresa que ja va néixer digital i sempre ha apostat per la tecnologia, la digitalització i la innovació".

Innovació en Vueling

El directiu va apuntar que des del dia u van creure en l'aplicació per al mòbil, que van ser pioners com a aerolínia en els pagaments en línia i que sempre han anat un pas per davant quant a la innovació. "Tenim més de 400 persones treballant en tecnologia, l'evolució és constant i creiem fermament que hem de posar èmfasi en innovació", va afegir.

Vueling té clar que tot procés tecnològic serà sempre una oportunitat opcional per al viatger perquè "no substituirem el cicle habitual de l'aeroport, o sigui, el que vulgui anar a un taulell i parlar amb un assistent de la companyia ho podrà fer". El directiu de l'àrea d'innovació recorda com els recels inicials també van existir amb la implantació dels quioscos per a la facturació i ara "l'utilitza la major part dels passatgers" perquè s'estalvien les cues d'espera al taulell.