Vueling encara el 2023 amb optimisme. L'aerolínia baix cost del grup IAG preveu operar més de 300 rutes aquest any i 30 d'elles seran noves. Des de l'aeroport de Barcelona-El Prat, on és la seva seu d'operacions, ja n'han llançat dos: Amman (Jordània) i el Caire (Egipte). A aquest últim destí també volaran des de l'aeroport de París-Orly, un altre dels seus hubs. En total, preveuen excedir les 100 destins i per a això, s'han marcat com a objectiu reduir l'estacionalitat.

És a dir, la companyia aèria vol augmentar l'ús dels avions al llarg de l'any per reduir així el cost mitjà i guanyar competitivitat. En aquest sentit, Vueling recorda que va liderar el mercat domèstic espanyol el 2022 transportant un de cada tres passatgers. Així mateix, destaca que a l'aeroport Josep Tarradellas Barcelona-El Prat, on són la primera aerolínia, pràcticament un de cada dos passatgers va volar amb ells el 2022.

En concret, ho van fer 17,4 milions de passatgers i en total van operar 110.000 vols des de Barcelona, la qual cosa els atorga una quota de mercat del 42% en aquest aeroport; La companyia també s'ha fet forta a l'aeroport de Bilbao, on un de cada dos passatgers va viatjar amb Vueling l'any passat, sent la segona base més important de l'aerolínia a Espanya després de Barcelona. Des d'aquesta base també preveu operar vuit noves rutes cap a Marràqueix, Far, Brussel·les, Zuric, Hamburg, Florència, Roma i Praga.

Vueling destaca que també mantenen el focus al mercat internacional, a través dels seus hubs internacionals de Londres-Gatwick i París-Orly. El 2022, van guanyar presència a Gatwick i pràcticament van duplicar l'operativa respecte a l'estiu de 2019. A l'estiu, van programar 12 rutes directes des de l'aeroport londinenc. A França, també van ampliar la seva capacitat respecte a 2019 gràcies als slots aconseguits, i van operar 50 rutes a l'estiu, això són 39 rutes més que el 2019.

Aquest 2023 la firma pretén avançar en el seu pla de transformació 'Vueling Transform' i centrarà l'estratègia en la desestacionalització, amb més freqüències i interconnexions indirectes. També intentarà que la seva oferta es distribueixi al 100% pels portals digitals. I en aquest context, l'aerolínia treballa per llançar rutes a destins que siguin atractius també durant la temporada d'hivern.

Així, a l'aeroport d'Orly ja operen 25 rutes més que abans de la pandèmia, permetent viatjar des de París al Caire, Marràqueix i les Canàries. Des de Londres són unes altres 10 rutes noves que connecten la capital britànica amb destins càlides com Màlaga, Sevilla, i les Canàries. De la mateixa manera, compten amb més de 15 rutes que connecten ciutats del nord d'Europa, com Copenhaguen i Amsterdam, i diferents punts de la península ibèrica amb les Canàries.

Així mateix, Vueling destaca que està apostant per oferir rutes amb altes freqüències en la majoria de les seves destins per diferenciar-se de la competència i, de mitjana, opera un vol diari per ruta a l'hivern. En les seves 10 rutes amb major capacitat han augmentat freqüència, seria el cas dels vols des de Barcelona a destins com les Balears, París, Londres, Amsterdam, Roma, Bilbao, Sevilla i Màlaga, on ja operen una mitja de 6 vols diaris.

En com la digitalització, la companyia té l'objectiu de distribuir a les agències el 100% de la seva oferta a través del seu portal digital "Vueling Partners" i de la connexió NDC (New Distribution Capabilites) el 2024.

Objectiu: reduir emissions de C02

En el marc de Fitur, Franc Sanmartí, director de sostenibilitat de Vueling, recordava que el grup IAG, al qual pertany, va ser el primer a comprometre's a assolir la meta d'emissions netes de C02 l'any 2050 i operar amb un 10% de SAF (combustible sostenible d'aviació) en els seus vols el 2030, el doble del que obligarà la Unió Europea en aquesta data.

Sanmartí explicava que l'ús de SAF permet reduir fins i tot en més d'un 80% les emissions de C02 fins i tot utilitzant les flotes amb les quals operen actualment. I en aquest context, Vueling preveu subministrar més de 200.000 tones de SAF fins a 2030. Això suposa que des de 2022 i fins a 2030 l'aerolínia evitarà les emissions de CO₂ "equivalents a fer 100 viatges a la lluna".

Per a això, Vueling ofereix als seus clients des del mes de juny passat l'opció de subministrar SAF el dia del vol gràcies a una aliança amb Exolum i a la integració del servei Avikor en el procés de compra de bitllets. Els clients fan aportacions voluntàries que després són igualades per Vueling per a així duplicar el volum de SAF subministrat.

Des de la implementació d'aquesta iniciativa, més de 50.000 clients de Vueling han contribuït, assolint així les més de 50 tones de SAF carregades en diferents vols, revelen. En aquests mesos, la companyia ha aconseguit reduir més de 150 tones de C02 emesos a l'atmosfera, la qual cosa equival a més de 30 vols entre Barcelona i Palma de Mallorca, apunten.