VidaCaixa va tancar el primer trimestre de 2025 amb un benefici de 329,3 milions d'euros, un 10,6% més que en el mateix període de l'any anterior. La filial asseguradora de CaixaBank atribueix aquest resultat "a un volum de recursos gestionats més gran i a una excel·lent gestió de la cartera" que ha permès mitigar la situació dels mercats financers.

Així ho posa en relleu aquest dimarts la companyia que presideix Gonzalo Gortázar en un comunicat on detalla que, a tancament de març, el volum de primes i aportacions de VidaCaixa va assolir els 3.184,6 milions d'euros. Mentre que les provisions matemàtiques de les assegurances d'estalvi es van situar en 76.481,4 milions d'euros. L'entitat observa una evolució positiva a les aportacions periòdiques, que superen per primera vegada el milió de clients, i subratlla la importància de la planificació financera per a la jubilació.

Fins al març, la companyia d'assegurances ha abonat 1.518,9 milions d'euros en prestacions (un 3,9% més) entre més de 730.000 clients. D'aquests, 708 milions s'han pagat en forma de rendes, 245,9 milions en forma de venciments i 564,7 milions en forma de capitals. El 87% dels beneficiaris de prestacions són clients majors de 65 anys, la qual cosa els ha permès rebre un complement a la seva pensió per jubilació.

VidaCaixa gestiona 129.335,4 milions d'euros en actius (un 2,81% més respecte a març de 2024) i d'aquests, 8.072,8 milions són de BPI Vida i Pensões, la seva filial a Portugal. La xifra de clients, per la seva part, es manté estable en els 6,9 milions a tancament del primer trimestre.

Rècord històric d'aportacions periòdiques

Més d'un milió de clients de VidaCaixa realitzen aportacions periòdiques als seus productes, un 4% més que l'any passat, el que suposa un rècord històric d'estalvi periòdic en la companyia. La mitjana de les aportacions també s'ha incrementat fins a situar-se en els 153 euros mensuals (un 3,4% més).

Per negocis, el total de primes en productes d'estalvi s'ha situat en els 2.236,4 milions d'euros. D'aquests, 2.065,5 milions d'euros corresponen al segment individual, en el qual rendes vitalícies i unit linked han tingut un acompliment destacat. Concretament, les rendes vitalícies han acumulat un total de 957,9 milions d'euros en primes i les assegurances d'estalvi unit linked 795,5 milions d'euros.

En aquest període ha destacat Valor Actiu Unit Linked, un segur que rendibilitza el patrimoni mitjançant una inversió basada en la gestió activa, amb la seguretat que l'aportació està garantida en cas de mort durant deu anys o fins i tot complir els 100 anys.

Per la seva part, MyBox Jubilació, el servei d'estalvi periòdic de l'entitat que busca posar a disposició dels seus clients fórmules que combinen liquiditat, rendibilitat i protecció, ja compta amb 280.000 clients i 1.825 milions d'euros en patrimoni acumulat als productes vinculats al servei; En el segment col·lectiu, les primes s'han situat en els 171 milions d'euros, un 32,7% més.

Plans de pensions

A tancament del primer trimestre, els plans de pensions individuals han acumulat 262,7 milions d'euros en aportacions (un 0,1% menys). En aquest sentit, l'entitat explica que els plans de pensions individuals de VidaCaixa mantenen rendibilitats superiors a les del mercat, en concret, del 6,2% anualitzat a 5 anys (davant el 5,7% del mercat) i del 2,6% a 10 anys (davant el 2,2% del mercat).

En el segment col·lectiu, les aportacions a plans de pensions s'han situat en els 151,7 milions d'euros, un 15,7% més. El creixement s'atribueix a l'adhesió de nous partícips al Pla de Pensions d'Ús Simplificada (PPES) del sector de la construcció i al dels autònoms, promogut per l'Associació de Treballadors Autònoms (LLIGA). El pla de la construcció compta actualment amb més de 700.000 de partícips i 177,6 milions d'euros de patrimoni sota gestió.

VidaCaixa ha iniciat la comercialització de dues EPSV (Entitat de Previsió Social Voluntària), una de renda fixa mixta i una altra de renda variable mixta, destinades exclusivament a professionals autònoms, que vulguin estalviar per a la seva jubilació o que vulguin oferir-ho als seus empleats com a avantatge social. Amb aquest llançament, l'entitat busca complementar l'oferta per a aquest col·lectiu al País Basc.

Assegurances de vida-risc

Finalment, quant a les assegurances de vida-risc, la companyia d'assegurances destaca que han assolit els 533,8 milions d'euros en primes, un 10,2% més que l'any passat. D'aquests, 284,3 milions d'euros corresponen al segment individual (un 12,9% més) i 249,5 milions d'euros a col·lectius i pimes (un 7,3% més).

El seu producte MyBox Vida ja supera el milió d'assegurats després de cinc anys des de la seva posada en marxa (1.027.129). Per la seva part, MyBox Vida Negocis, la proposta de valor per al segment d'empreses, ja compta amb més de 263.000 clients.