L'operador català de telecomunicacions Vera va créixer el passat 2025 un 10,8% en comparació a l'any anterior, amb una facturació de 37,6 milions i un ebitda rècord de 13,3 milions d'euros. L'empresa destaca en un comunicat que els resultats "confirmen la solidesa d’un model basat en la qualitat del servei i de l’atenció, la innovació tecnològica i una vinculació real amb el territori".

L'acord amb Bluevia va permetre a l'empresa desplegar la seva cobertura d'internet a tota Catalunya, una de les claus del creixement de l'any passat. La xarxa de fibra òptica pròpia arriba ja als 6.000 kms. La compra de Megatel va ajudar al seu creixement a Girona. 

L'empresa destaca també el seu creixement en el segment d'empreses, amb una xarxa pròpia de 10 GB que li permet "una de les connectivitats més ràpides del mercat", segons el seu comunicat. "Disposar de xarxa pròpia permet a Vera oferir serveis i solucions personalitzades, adaptades a les necessitats reals de cada empresa, ajudant-les a ser més competitives en els seus mercats", resa.

Més enllà de les operacions corporatives, Vera destaca del seu 2025 la incorporació d'internet via satèl·lit, que li permet una arribada més àmplia arreu del territori i davant possibles incidents. També el 'backup' per a empreses, que els protegeix davant d'imprevistos com una apagada. 

L'empresa obrirà noves botigues arreu de Catalunya en els pròxims mesos i continuarà amb la seva aposta per la intel·ligència artificial en la gestió interna, que l'ha ajudat a "guanyar eficiència operativa, optimitzar processos i millorar encara més l’experiència del client".

L'empresa anuncia que "en les pròximes setmanes anunciarà una fita rellevant" i es marca com a objectiu créixer un 7% aquest 2026. Entre altres coses, oferirà gràcies a l'acord amb Vodafone tecnologies avançades de telefonia mòbil com VoLTE i VoWiFi, "funcionalitats que situen Vera com l’únic operador català que les pot oferir actualment".

S’espera que el fet poder oferir un servei de telefonia mòbil punter esdevindrà una palanca clau de creixement, tant per millorar el servei als clients actuals com per captar-ne de nous.

Vera apostarà també per la comercialització d'energia d'origen renovable. 

Nascuda el 2023 de la fusió de Goufone, Iguana i Soomfibra, Vera té 57.000 clients i és l’operador català amb més quilòmetres de fibra òptica pròpia desplegada, fins a 6.000, que arriben a més de 259 municipis. Amb cobertura a tot Catalunya mitjançant la seva xarxa i xarxa de tercers, Vera ofereix serveis d’Internet per fibra òptica i radioenllaç, telefonia mòbil i fixa, energia 100% verda per comercialitzadora i autoconsum, i serveis per a empreses.