Tesla ha guanyat 1.853 milions de dòlars (1.764 milions d'euros) en el tercer trimestre de l'any, el que suposa un 44% menys en què el benefici registrat en els mateixos mesos de 2022. A la companyia de cotxes elèctrics de l'empresari Elon Musk li ha passat factura l'agressiva campanya de baixada de preus, una estratègia per provar de guanyar quota de mercat.

Segons ha informat l'empresa, la disminució en els seus resultats, concretament entre juliol i setembre, es deu al canvi en la seva política comercial, que l'ha portat a reduir el preu dels seus cotxes. A més, un altre dels factors que ha afectat aquest retrocés ha estat, segons recalca Tesla, l'augment dels costos operatius vinculats amb el model Cybertruck i amb el desenvolupament de solucions d'intel·ligència artificial (IA) i en R+D.

En com al marge operatiu en el període, aquest ha estat del 7,6%, gairebé deu punts menys que un any abans (17,2%). A més, el benefici brut d'explotació (EBITDA) ajustat va baixar un 24% en el tercer trimestre de l'any, fins a 3.758 milions de dòlars (3.580 milions d'euros), amb un marge ajustat d'ebitda del 16,1%. No obstant això, l'operativa de l'empresa automobilística s'ha beneficiat en el tercer trimestre d'aquest any del creixement en el seu volum de vendes a tot el món, que va avançar un 27% en el període, fins a 435.059 unitats.

Vendes a l'alça

En relació amb la pujada en volum de les vendes, aquest trimestre s'han situat en 23.350 milions de dòlars (22.240 milions d'euros), la qual cosa es tradueix en una pujada del 9% en comparació en la dada registrada un any abans. D'aquesta suma, 1.559 milions de dòlars (1.485 milions d'euros) corresponen a ingressos vinculats amb la generació i l'emmagatzemament energètic, un 40% més.

Amb vista a llarg termini, Tesla ha confirmat que continuarà treballant en la innovació i reduint el cost de producció i operatius, mentre espera una millora en els ingressos vinculats amb la IA o el programari. Així mateix, la companyia d'Elon Musk està planejant augmentar la producció el més ràpid possible d'acord amb l'objectiu de CAGR de 50% i, per a aquest any, Tesla espera mantenir-se per davant de la taxa composta anual de 50% a llarg termini amb al voltant d'1,8 milions de vehicles aquest any.

Entre altres coses, l'arribada del Cybertruck, prevista per a finals d'aquest any (concretament el pròxim 30 de novembre), s'espera que impulsi el negoci de la companyia, que treballa en el llançament d'una plataforma de nova generació.