El grup multimarca Tendam, que compta amb marques com Women'secret, Springfield, Cortefiel, Pedro del Hierro i Hoss Intropia, va incrementar les seves vendes totals un 8,8% durant l'exercici 2022 en comparació amb l'any anterior, fins a assolir els 1.211,1 milions d'euros. Aquesta xifra representa la més elevada de la història, impulsada per la incubació i llançament de sis marques noves en els últims dos anys.

Les vendes de la companyia van créixer un 10,4% el 2022 davant el període anterior, mentre que en el negoci digital van augmentar un 10,6% respecte a 2021 i les vendes en línia ja representen el 19% de les vendes totals a Espanya. Així, el 20% de les vendes digitals es realitzen a la botiga física i, del total de vendes digitals, el 53% de les recollides i el 77% de les devolucions es fan a les botigues físiques de Tendam.

Noves marques del grup Tendam

Des de Tendam han destacat que, després dels llançaments d'Hoss Intropia, SlowLove i High Spirits el 2021, durant l'exercici 2022 es va llançar l'ensenya dedicada a moda esportiva femenina Dash and Stars i la primera nova marca orientada al segment masculí OOTO; mentre que el 2023 es van iniciar les operacions d'HI&BYE, la primera marca del grup del segment d'íntim dirigida a la Generació Z. D'aquesta manera, les iniciatives de creixement, noves marques pròpies llançades i la plataforma multimarca que compta amb 140 marques, van mostrar una progressió robusta i van representar un 4,8% de les vendes totals del grup, segons la marca.

En el que es refereix al marge brut de la companyia, aquest va sumar 741,9 milions d'euros a l'exercici 2022, la qual cosa suposa 51,1 milions d'euros més que l'any anterior, situant-se en el 61,3% al tancament de l'exercici 2022, per sobre de la mitjana del sector a causa del seu posicionament en el segment prèmium mass market.

D'altra banda, el resultat brut d'explotació (Ebitda) recurrent de l'exercici va superar els 285 milions d'euros, un 3% més que el 2021. L'ebitda recurrent del grup, que recull els guanys abans d'impostos, interessos i amortitzacions, va superar els 285 milions d'euros, un 3% més que el 2021, afegeix l'empresa, que no facilita el benefici net.

Així, Tendam va reduir el deute net en 33,4 milions d'euros, fins als 340,4 milions d'euros (pre NIIF 16) resultant en una millora de la ràtio d'endeutament que se situa, al tancament de l'exercici 2022, en 2,1 vegades l'Ebitda.

Expansió internacional

A més, Tendam continua amb la seva expansió internacional i ha obert nous establiments de les seves principals marques a Mèxic, on compta amb botiga digital i més de 120 punts de venda físics entre gestió pròpia i franquícies, l'Equador, el Perú, Veneçuela o els Emirats Àrabs Units, entre altres països. A la península Ibèrica, on l'ecosistema de Tendam està més desenvolupat, "la xarxa capil·lar de botigues va mostrar un excel·lent acompliment omnicanal com a resultat de la seva doble funció com a hub logístic –per a la recollida, devolucions i lliuraments d'última milla– i com a hub de vendes digitals", relaten des del negoci.

El president i conseller delegat de Tendam, Jaume Miquel, ha destacat que el 2022 ha estat protagonitzat pel "significatiu impuls" de l'agenda de transformació dissenyada el 2020 fins a aconseguir convertir Tendam en un "ecosistema omnicanal únic i diferencial, rendible i amb alta capacitat de creixement".