El Tribunal Suprem ha instat Iberia a pesar l'equipatge de cabina a bord de la seva flota d'avions Airbus A350 per evitar que superin els 10 quilograms i a explicar amb tripulants de cabina de més d'1,63 centímetres d'alçada per ajudar els seus companys a tancar el maleter.
Així s'extreu d'una sentència datada el 3 d'abril de 2025, consultada per Europa Press, després del recurs de l'aerolínia contra una sentència de l'Audiència Nacional el 2022 després d'una demanda de conflicte col·lectiu del comitè d'empresa.
En la demanda, els treballadors demanaven un reconeixement a l'"esforç realitzat" per al tancament dels maleters d'aquests avions, la qual cosa "perjudica la salut dels treballadors".
Per tant, amb aquesta sentència del Suprem, que desestima el recurs de Iberia i declara la fermesa de la sentència de l'AN, Iberia haurà de pesar l'equipatge de mà dels passatgers per garantir que es compleix amb el màxim de 10 quilos per a cabina turistes i 14 quilos per a 'business'.
A més, haurà d'establir mesures organitzatives per als treballadors amb funció de sobrecàrrec a l'hora de distribuir les tasques en aquest model d'avió, garantint que el tancament d'aquests maleters es realitzi entre dos tripulants si un mesura menys d'1,63 metres.
Els Airbus A350 es van incorporar a la flota de Iberia el 2018. Aquests avions tenen maleters amb més capacitat, però per tancar-los, a causa d'una diferència en el seu disseny, cal exercir força d'empenta per elevar la part basculant on s'ubica l'equipatge, que té una capacitat màxima d'entre 30 i 45 quilograms.