Després d'un 2022 on el projecte va arribar a perillar, finalment Silence també fa aterrar a la Zona Franca de Barcelona el seu microcotxe elèctric S04. El retard de quatre mesos ha fet replantejar tota la planificació a aquest fabricant de vehicles elèctrics català ja que tot estava marcat pel setembre de l'any passat a través de les naus que van ser adjudicades dins el centre de procés de reindustrialització de l'antiga Nissan. Però tot es va perllongar fins el gener d'enguany.

De moment, s'ha dut a terme el muntatge de 90 unitats presèrie en elevadors a la planta que té la companyia a Sant Boi de Llobregat amb un règim d'activitat d'un torn. El creixement es preveu que sigui exponencial al ritme de l'augment d'aquesta corba de fabricació i resposta per part del client final. Els interessats poden fer una reserva d'aquest model amb un dipòsit de 400 euros inicials que inclou un equipament Premium.

Com serà el S04?

El valor final de l'automòbil està xifrat en 11.710 euros i s'ha de sumar el lloguer de la bateria que té un cost mensual de 30 euros. Les entregues haurien de començar el mes d'abril.  El S04 es pot conduir amb una o dues bateries extraïbles tipus trolley, que incorporen rodes i mànec per ser transportades. Tots els vehicles Silence utilitzen la mateixa bateria tipus trolley, intercanviable entre si. Gràcies a les seves mides, es pot aparcar en una plaça de motos. També caldrà veure si aquest serà vàlid amb el nou permís de conduir B1 anunciat fa mesos per la DGT que serà una realitat el 2024. Donarà accés a la conducció de vehicles de potència limitada a joves entre 16 i 18 anys i es vol fomentar l'ús del vehicle elèctric.

Aterratge complet a la Zona Franca

Aquest cotxe, juntament amb la moto, completen la fase 1 de Silence. I el paper de la Zona Franca és cabdal en la fase de l'assemblatge que es porta a terme des de la nau Powetrain de Nissan, la qual ha estat reacondicionada. Ara, l'altra incògnita és on queda el compromís de contratar fins a 110 extreballadors de Nissan ja que el que busquen, en aquest cotxe elèctric, són perfils diferenciats de l'especialització que tenien els treballadors dels cotxes de la marca japonesa.

En paral·lel a això, 40 antics treballadors de la Nissan ja haurien entrat a diferents departaments de la firma propietat d'Acciona, segons avança La Tribuna de Automoción. Cal recordar que Silence està participada en gran mesura per l'energètica Acciona i constitueix una companyia en plena expansió comercial que vol acompanyar la demanda i el creixement dels seus productes amb una producció que permeti complir amb les expectatives que tenen per al seu futur.

A partir d'aquí, la segona fase marcada per la primavera, se centra en l'adaptació de la nau de magatzem per implementar un sistema intel·ligent per guardar les peces. I la tercera i última fase, ja es concreta el proper mes de setembre. Aquesta comportarà el trasllat definitiu de Silence a un edifici que encara s'ha d'adaptar a les seves necessitats, especialment en la producció de motos i el muntatge de les seves bateries que encara emana de la planta de Sant Boi. També es preveu que el centre de desenvolupament que se situa a Esplugues de Llobregat es traslladi a la Zona Franca.

Amb aquest calendari, Silence lidera, de moment, el futur de l'antiga Nissan i queda pendent acabar de conèixer les intencions de Seat amb la seva mobilitat elèctrica lligat al segell Seat Mó i, especialment, al concept car 4Wheeler que s'espera la seva presentació ben aviat.