Santander canvia la seva estructura interna i divideix l'entitat en cinc grans àrees a nivell global: Retail & Commercial, Digital Consumer Bank, Corporate & Investment Banking, Wealth Management & Insurance i Payments. El banc que presideix Ana Botín i dirigeix Héctor Grisi entén que d'aquesta manera podran aconseguir els objectius que es van marcar en l'Investor Day el mes de febrer passat, que persegueix, entre altres coses, augmentar el nombre de clients en 40 milions de cara a 2025, incrementar el retorn sobre el capital tangible (RoTE) al 15-17% i assolir un creixement de doble dígit de mitjana anual en la suma del valor comptable tangible (TNAV) per acció més el dividend per acció al llarg del cicle.

En un comunicat, Santander explica que al capdavant de l'àrea de Retail & Commercial, que integrarà tot el seu negoci de banca minorista (comercial i d'empreses), estarà Daniel Barriuso, que prèviament i durant 7 anys va ser responsable global de ciberseguretat (CISO) i de prevenció del frau bancari. Abans d'incorporar-se a Santander, Daniel va ocupar diversos càrrecs directius en BP, Credit Suisse i ABN AMRO.

Al davant de l'àrea de Digital Consumer Bank, que aglutinarà tot el seu negoci de finançament al consum, estarà José Luis de Mora, vicepresident i responsable global de Digital Consumer Bank i de Desenvolupament Corporatiu i Planificació Financera de Banc Santander. El directiu, que es va incorporar al banc el 2003, ha participat en les principals adquisicions del banc d'entitats financeres a Europa i Amèrica. Abans d'incorporar-se al grup, De Mora havia treballat en Kleinwort Benson i Merrill Lynch a Londres.

El negoci de Payments, integrat per PagoNxt, estarà liderat per Javier San Félix, que és CEO de PagoNxt. Anteriorment, Javier havia estat director de Global Payment Services, CEO adjunt de Santander UK i responsable de la divisió global de Banca Comercial. També va ser CEO de Banesto, després de passar per Santander Consumer Finance des de 2004. Abans de Santander, San Félix va ser soci sènior de McKinsey & Company

Per la seva part, l'àrea de Global Cards, serà dirigit per Matías Sánchez, que és el responsable de Global Cards de Banc Santander des del passat 2022. Anteriorment, Sánchez va ser responsable de productes de banca minoristes per a Europa i Espanya, i va passar més de vuit anys a Xile com responsable de banca minorista i digital després d'un primer període com a responsable d'empreses Middle Market. Abans havia treballat en Banesto durant 15 anys.

Quant a l'àrea de Corporate & Investment Banking, que ja existia, seguirà gestionat per José M. Linares, responsable global de Santander Corporate & Investment Banking (Santander CIB) des de juny de 2017. Abans d'incorporar-se al grup, Linares va passar més de 17 anys en J.P. Morgan, on va exercir diversos càrrecs de responsabilitat a Nova York, Hong Kong i Londres, els últims dels quals des de 2011 va ser de managing director i responsable de Global Corporate Banking a Europa, Orient Mitjà i Àfrica (EMEA).

En la nota, el banc també informa que l'àrea de Wealth Management & Insurance, també seguirà dirigida per Víctor Matarranz, sènior executive vicepresident i responsable de Wealth Management & Insurance en Banc Santander, un lloc des del qual lidera Santander Private Banking, Santander Asset Management i Santander Insurance a tot el món. Entre 2014 i 2017, va ser responsable d'estratègia i de l'oficina de presidència del grup i, anteriorment, responsable d'estratègia i presidència a Santander UK. Abans d'incorporar-se a Santander a començaments de 2012, Matarranz va ser soci de McKinsey & Company

D'acord amb la nova estructura, els cinc responsables globals definiran el model operatiu i de negoci comú, que estarà basat en plataformes globals, explica Santander. Per la seva part, els responsables de país (country heads) continuaran capitanejant la gestió del negoci i els responsables regionals dirigiran la implantació del model i la convergència a tots els mercats.

El grup adaptarà la forma en què reporta els resultats financers al nou model a partir de gener de 2024, quan quedarà plenament implementat, ja que els cinc negocis globals es convertiran en els segments principals del grup.