El Sabadell ha informat aquest dimecres que està immers en la fase final d'elaboració del nou pla estratègic 2025-2027 i el presentarà el dia 24 de juliol, coincidint amb la publicació dels seus resultats del segon trimestre de 2025. La data no és casual, el banc que presideix Josep Oliu ha explicat en diverses ocasions que intentaria presentar el seu nou full de ruta el més a prop possible del període d'acceptació de l'opa.
És a dir, el banc català espera que aquest període d'acceptació comenci en una data pròxima a aquest dia. El BBVA ja ha rebut el vistiplau del Govern a l'opa, encara que amb condicions. I ja només queda que la CNMV publiqui el fullet amb tota la informació sobre l'operació, perquè després siguin els accionistes del Sabadell els qui decideixin si accepten o no l'oferta de bescanvi.
Previsiblement, la CNMV publicarà aquest fullet en unes tres setmanes i a partir de llavors s'activarà el període d'acceptació de l'opa, que es produeix entre 30 i 70 dies després.
I en aquest context, el Sabadell comunica que presentarà el seu nou pla estratègic a tres anys, el qual contindrà els objectius principals que guiaran l'activitat del Grup en aquest període. Abans ha de ser aprovat pel Consell d'Administració de Banc Sabadell.
La informació, remesa en un comunicat a la Comissió Nacional de Mercat de Valors (CNMV) es publicita l'endemà que el Govern hagi aprovat l'opa llançada pel BBVA contra l'entitat financera catalana, encara que amb fortes restriccions. L'Executiu de Pedro Sánchez ha vetat una fusió d'ambdues entitats en els tres anys vinents, amb la possibilitat d'ampliar-lo a 5 anys. El mercat especula, després de conèixer-se les esmentades condicions, que BBVA està meditant si seguir amb l'opa. L'entitat opante s'ha limitat a demanar temps per analitzar la nova situació.
El Sabadell va presentar el seu últim pla estratègic a tres anys el maig del 2021, tan sols uns mesos després de l'arribada de César González-Bueno al banc, després de la pandèmia i l'intent fallit de fusió amistosa amb el BBVA. El Sabadell, per tant, hauria d'haver presentat un nou l'exercici passat, però va optar per anar donant guies anuals en lloc d'un full de ruta més a llarg termini.
No obstant això, l'opa ho ha canviat, així i tot, ho ha reconegut el conseller delegat, qui ha anunciat la intenció del banc de celebrar un Capital Markets Day per a presentar el nou guidance financer fins a 2027, que servirà per a explicar les palanques per a complir amb els nous objectius del banc.
L'esdeveniment tindrà lloc al costat de la presentació de resultats del segon trimestre de 2025 a Barcelona. El banc donarà a conèixer els seus comptes del període comprès entre gener i juny en els últims dies de juliol. La data té un sentit estratègic en el context de l'opa, i és que el Sabadell vol convèncer als seus accionistes dels seus plans de creixement en solitari, sense el BBVA.