L'aerolínia irlandesa de baix cost Ryanair va informar aquest dilluns que va obtenir un benefici de 2.180 milions d'euros nets en el seu primer semestre fiscal (abril-setembre), el 59% més que en aquell mateix període el 2022 (1.370 milions de guany). Uns resultats que han animat el conseller delegat del grup, Michael O'Leary, a augurar que l'exercici fiscal complet es tancarà -a finals de març de 2024- amb un benefici després d'impostos d'entre 1.850 i 2.050 milions d'euros i se superarà el seu anterior rècord de 1.450 milions d'euros assolit el 2018. A més, amb aquesta situació financera, el grup podria plantejar-se una política de dividends ordinaris, ja que fins al moment únicament ha retribuït l'accionista de forma esporàdica.

Els resultats del primer semestre fiscal són, d'acord amb les xifres i segons el seu màxim directiu, molt sòlids. Es deuen, principalment, a tres elements: el bon comportament del sector amb gran afluència de viatgers que han optat per la low cost durant la Setmana Santa i l'estiu i a l'increment de tarifes que ha aplicat la companyia per esmorteir l'alça dels costos del combustible, entre altres.

Ryanair va destacar en un comunicat que va augmentar en un 30%, fins als 6.160 milions d'euros, els seus ingressos en l'esmentat període, en el qual va transportar 105,4 milions de passatgers, l'11% més. La companyia argumenta que ha augmentat la seva capacitat de transport de passatgers molt més ràpid que la majoria dels seus rivals, per aprofitar l'auge dels viatges que va seguir els tancaments de l'era Covid.

El director financer Neil Sorahan va dir que el tercer trimestre fiscal es presenta amb expectatives "relativament bones", amb unes tarifes superiors a les de l'any passat, amb un marge de "mitjans de la dècada". Esperen que el control de la inflació a Europa, especialment, faciliti que el nombre de passatgers continuï creixent en els pròxims mesos.

El primer dividend ordinari de 400 milions d'euros es repartirà entre un pagament a compte de 200 milions d'euros al febrer i un dividend complementari de 200 milions d'euros el setembre de l'any vinent, segons fonts que esmenten l'agència Reuters. Per als exercicis següents, Ryanair té previst tornar mitjançant un dividend ordinari aproximadament el 25% del benefici després d'impostos registrats l'any anterior, va declarar la companyia aèria. "És un fort vot de confiança en la companyia", va declarar en una entrevista el director financer Neil Sorahan.

L'operatiu pendent de Boeing

El director financer Neil Sorahan va fer referència també al creixement de la companyia en infraestructura. En aquest sentit, va alertar que estaven preocupats perquè unes 10 aeronaus dels 57 avions Boeing 737 MAX per a l'aerolínia, el lliurament de la qual estava prevista per al pròxim estiu, podrien retardar-se fins al pròxim hivern, però que la situació entorn dels retards en els lliuraments estava millorant. "En aquests moments mantenim anomenades setmanals amb ells [Boeing). És una situació bastant fluida. Està començant a millorar en aquest moment, però encara falta", va dir Sorahan, segons Reuters.