Boeing només lliurarà Ryanair 40 dels 57 avions B737-MAX8200 compromesos amb la companyia per al juny de 2024. De manera que l'aerolínia, que comptava almenys amb 50 d'aquests i la seva capacitat per a la temporada d'estiu, ha comunicat aquest divendres que finalment operarà amb 10 avions menys durant els mesos pic d'estiu de juliol, agost i setembre. I això provocarà canvis d'horaris, menys freqüències i preus més alts, com ja li va passar en la temporada d'hivern 2023-2024, que s'estén d'octubre a març.

En una nota, Ryanair indica que ja ha reduït l'horari dels vols en alguns dels seus aeroports de més cost, sobre tot Dublín, Milà Malpensa, Varsòvia Modlin i 4 aeroports portuguesos, on els costos han augmentat més de pressa que la inflació, el 2024. La companyia low cost assenyala que tots els passatgers afectats estan rebent notificacions de canvi d'horari, oferint-los horaris de vol alternatius o reemborsos complets si ho prefereixen.

Ryanair lamenta aquests altres 10 retards en els lliuraments de Boeing i estima que aquests nous canvis en la programació de la temporada de l'estiu 2024 redueixin el tràfic de l'any fiscal de març 2025 a poc menys de 200 milions de passatgers, en comparació amb l'objectiu inicial de la companyia que implicava assolir els 205 milions de passatgers a Europa aquest exercici.

L'aerolínia treballarà amb Boeing per rebre els nous avions com més aviat millor, encara que dubta que estiguin a punt durant els mesos pic de juliol, agost i setembre de 2024. Espera, almenys, que puguin ser operatius el setembre i l'octubre, dos mesos que també s'inclouen dins de la temporada alta.

El conseller delegat del grup, Michael O'Leary, es mostra "decebut" pels nous retards en els lliuraments de Boeing i "lamenta" qualsevol inconvenient causat als clients i socis aeroportuaris per aquests canvis, que han forçat un ajustament en la programació de l'aerolínia per a l'estiu de 2024.

El CEO estima ara que tràfic de passatgers de Ryanair per a l'exercici fiscal 2024 serà de 184 milions, i d'entre 198 i 200 milions per a l'any fiscal 2025. Així mateix, O'Leary, espera que aquests últims retards en els lliuraments de Boeing i la immobilització de fins i tot 20% de les flotes de A320 dels seus competidors Airbus a Europa, condueixin a una capacitat més limitada i a tarifes aèries lleugerament més altes per als consumidors a Europa a l'estiu 2024.

Per tant, insta tots els clients de Ryanair a reservar amb temps per assegurar-se preus més baixos de cara a les vacances d'estiu.