Revolut ha anunciat aquest dilluns, en el marc de la cimera 'Choose France', que París es convertirà en la seu de la seva nova central per a Europa Occidental. La nova seu servirà al banc digital, inicialment, per les seves operacions al país, però més endavant incorporarà les sucursals d'Irlanda, Alemanya, Portugal, Espanya i Itàlia. Mentre que la seu de Lituània continuarà donant servei als clients d'altres mercats europeus.

Així ho posa en relleu la fintech avui en un comunicat, on explica que sol·licitarà pròximament una llicència bancària francesa i té previst invertir més de 1.000 milions d'euros en França durant els tres anys vinents, creant més de 200 llocs de treball i marcant la inversió estrangera més gran en el sector financer francès en més d'una dècada.

Amb més de 55 milions de clients (40 d'aquests milions a Europa) Revolut s'ha convertit en un dels bancs de més ràpid creixement en la història d'Europa i és ara una de les poques entitats financeres que opera als 30 països de l'Espai Econòmic Europeu, assegura. Però els seus plans són més ambiciosos i preveu superar els 100 milions de clients en l'àmbit global en els anys vinents, la qual cosa suposa duplicar els actuals.

Per recolzar el seu creixement, Revolut ha estat establint sucursals locals des de 2021, començant per França i seguit d'Espanya, Irlanda, Països Baixos, Alemanya, Romania i Itàlia. Encara que en els mesos vinents, obrirà noves sucursals en altres mercats europeus.

Seu a París

Sobre la base d'aquesta xarxa de sucursals, Revolut fa un pas més en la seva estratègia de creixement a Europa i anuncia aquest dilluns la seva sol·licitud de llicència bancària a França i la creació d'una seu per a Europa Occidental amb base en aquest país, que se suma a l'entitat ja existent a Lituània. Aquest model de doble seu en l'EEE li permetrà reforçar la seva presència en mercats clau, estrènyer la col·laboració amb els reguladors locals i oferir serveis més adaptats als seus milions de clients a la regió.

La nova seu d'Europa Occidental servirà inicialment a les operacions de Revolut a França, encara que més endavant, els plans del banc passen per incorporar les sucursals d'Irlanda, Alemanya, Portugal, Espanya i Itàlia. Per la seva part, la seu de Lituània continuarà donant servei als clients d'altres mercats europeus.

"França és el mercat europeu més gran de Revolut, amb 5 milions de clients, així com el que més creix (1,6 milions de nous clients el 2024), la qual cosa representa una gran oportunitat per continuar expandint-nos i innovant. París és una elecció natural per accelerar la trajectòria de creixement de Revolut a Europa i més enllà, gràcies al seu ecosistema bancari dinàmic, el seu sòlid marc regulatori i la seva creixent rellevància com a centre financer", explica Pierre Décoté, Group Chief Risk & Compliance Officer.

"Lituània continuarà sent una peça clau en les nostres operacions europees, amb Revolut Bank UAB donant servei a clients a tot Europa sota la supervisió del Banc Central Europeu (BCE) i el Banc de Lituània", agrega.

Revolut vol arribar als 30 països de l'EEE

Antoine Le Nel, Chief Growth and Màrqueting Officer at Revolut, comenta també que l'ambició "és clara", volen convertir-se en el primer grup bancari d'Europa, revolucionant el sector i oferint serveis financers d'avantguarda als 30 països de l'EEE. Per fer realitat aquesta visió, estan implantant un model operatiu innovador amb doble seu a la UE. "Aquest moviment estratègic ens permetrà ampliar la nostra gamma de productes i serveis, dins d'una de les estructures bancàries més segures i sòlides de la regió."

La seu d'Europa Occidental estarà dirigida per un equip format per líders del sector, la qual cosa reflecteix el compromís de Revolut amb l'experiència local, asseguren. La companyia ja està contractant talent a França, amb l'objectiu d'incorporar almenys 200 professionals. I en els mesos vinents, anunciaran noves incorporacions clau.

De cara a 2025, Revolut anuncia que prepara una "ambiciosa" cartera de llançaments per continuar ampliant el seu ecosistema financer a Europa. El full de ruta per a aquest any inclou hipoteques, tarifes mòbils, descoberts i molt més, amb l'objectiu de respondre a les necessitats canviants dels clients europeus.