El Consell d'Administració de Renfe ha aprovat la licitació del subministrament de 149 vagons per a la seva àrea de Mercaderies per un valor de 37,9 milions d'euros. La licitació es realitzarà en dos lots, un de 74 vagons porta contenidors de 60 peus de longitud tipus SGNSS, que s'hauran de fabricar per disposar com a mínim de 70 tones de càrrega neta per a una velocitat màxima de circulació de 100 km/h.

El tipus de bugies haurà de ser compatible per a eixos d'ample ibèric i eixos d'ample estàndard i hauran d'estar preparats per a l'ús d'Acoblament Digital Automàtic, el que contribuirà a maximitzar la capacitat de càrrega en els trànsits intermodals. El segon lot estarà integrat per 75 vagons porta semiremolcs tipus SDGGMRSS, per a una càrrega màxima de 22,5 tones per eix i una velocitat màxima de circulació de 100 km/h. El tipus de bugies d'aquests vagons haurà de ser així mateix compatible amb eixos d'ample ibèric (1.668 mm) i eixos d'ample estàndard (1.435 mm).

Modernització i ampliació dels vagons de Renfe

Aquests vagons, l'adquisició dels quals ampliarà i modernitzarà el parc mòbil de Renfe Mercaderies, es destinaran, segons les previsions, als trànsits que Renfe Mercaderies realitzi per autopistes ferroviàries, la qual cosa -segons la companyia- permetrà oferir un servei "més eficaç, ràpid i segur" en el transport ferroviari de mercaderies i "contribuirà a millorar l'agilitat del transport intermodal amb la carretera".

Els licitadors podran presentar oferta per a un o per als dos lots. La licitació permetrà a Renfe comptar amb material que pugui ser arrossegat per les locomotores elèctriques de gran potència que consumeixen energia d'origen 100% renovable que està adquirint la societat i que està destinat a impulsar el transport de mercaderies i les autopistes ferroviàries.

La inversió està prevista dins del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència Next Generation, finançat per la Unió Europea, que subvencionarà un import de 14,5 milions d'euros.

Locomotores per al corredor mediterrani

El Consell d'Administració de Renfe va adjudicar també aquesta setmana a l'empresa suïssa Stadler Rail la construcció i el manteniment, per un període de quinze anys, de dotze locomotores elèctriques de gran potència i ample estàndard. El valor de l'adjudicació assoleix els 136,7 milions d'euros, dels quals quinze milions seran finançats per la Unió Europea en el marc del pla de recuperació.

Renfe preveu destinar les locomotores contractades al corredor mediterrani en el qual l'Administrador de les Infraestructures Ferroviàries, ADIF, està instal·lant l'Ample Estàndard UIC a la Xarxa Ferroviària d'Interès General (RFIG), el que suposarà l'augment de la longitud màxima dels trens de mercaderies fins a 750 metres.