El negoci de Reig Jofre manté una favorable evolució el 2023, amb un creixement en vendes i rendibilitat per sobre del 20%, la qual cosa li permet mantenir les seves previsions inicials per al conjunt de l'any, amb uns ingressos de 300 milions d'euros i un resultat operatiu (ebitda) que assoliria els 35 milions d'euros. La companyia catalana ha crescut un 22% en ingressos i un 24% en resultat operatiu (ebitda) a tancament del tercer trimestre de l'any, respecte del mateix període de 2022. Les dades facilitades per la companyia a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) aquest dilluns reflecteixen una facturació de 237,28 milions, un 21,5% més que un any abans, mentre que l'ebitda registrat va ser de 26,24 milions, un 23,8% interanual més. El balanç del resultat ha estat positiu en 7,87 milions d'euros, un 83,7% més que en el mateix període de 2022. El marge brut es va situar en el 58%, nivell amb què es va tancar l'any 2022, i l'increment dels costos de materials es va compensar "amb un mix de producte en què es redueix el pes dels antibiòtics i productes de menor marge".

La companyia ha assegurat que el creixement es deu a la "progressió notable en la divisió de productes mèdics amb recepta (specialty pharmacare) i la utilització més gran de la capacitat de la nova planta de Barcelona", destinada a la producció d'injectables i que amb la seva posada en marxa, el grup ha triplicat la capacitat de fabricació d'aquests productes. En aquest centre de producció, Reig Jofre elabora molècules pròpies i altres productes amb acords de fabricació per a tercers (contract manufacturing). Aquesta divisió va tancar el període amb un creixement dels ingressos del 34%, fins a 76 milions d'euros, sobretot en l'àrea osteoarticular (+40%) per la progressió de la nova filial a Polònia. Concreta la firma cotitzada que la divisió dedicada als productes injectables i antibiòtics continua amb un bon ritme de vendes (+19%), entre els altres, pels ingressos del contracte firmat a la UE per dedicar fins al 30% de la nova planta de Barcelona per fabricar vacunes en cas d'emergència sanitària. També forma part de l'acord el grup Zendal, que fabricaria el principi actiu.

També és important l'àrea de productes de dermatologia sota recepta mèdica que creix a doble dígit, un 12%, impulsada pels recents llançaments en l'àrea de salut i cura d'ungles. Mentre que pharmaceutical technologies, dedicada a productes injectables i antibiòtics, va augmentar la facturació en un 19%, fins a 104,4 milions, i la línia de productes per a la cura personal (consumer healthcare), un 11%, fins a 56,8 milions, especialment impulsada per la marca de complements nutricionals Forté Pharma al mercat espanyol, francès i belga. Aquesta divisió de complements alimentaris i OTC continua amb un bon creixement de les vendes, l'11%, si bé una mica inferior l'any 2022, en el qual va créixer un 16%. La progressió es produeix principalment en les gammes de respiratori i cuidat de les orelles, que creixen un 16% respecte a l'any 2022.

Des de començament d'any, la despesa per amortitzacions ha crescut un 15% precisament perquè la fàbrica ja es troba plenament operativa, si bé la farmacèutica preveu que "en el segon semestre es moderarà aquest creixement pel menor nivell de la nova inversió". El deute financer net s'ha situat en 59,5 milions d'euros, una disminució respecte als 62,3 milions d'euros del tancament de 2022. Segons detalla Reig Jofre, ja que el deute bancari està contractat a la majoria a tipus fixa, el compte de resultats és poc sensible a les pujades dels tipus d'interès.

Internacionalització de Reig Jofre

Espanya concentra un 45% de les vendes del grup, creixent un 22% en ingressos. Bona progressió en les tres unitats de negoci, però especialment destacat un +30% a Pharmaceutical Technologies. La resta de mercats europeus (43% de les vendes) han crescut també a doble dígit, un 14%, sent Polònia el país que més contribueix a aquesta progressió.

La resta de països, que en conjunt representen el 12% de les vendes, aconsegueixen un increment del 51%, gràcies a l'impuls de la divisió de Pharmaceutical Technologies en especial als mercats asiàtics. Àsia representa en aquests nou primers mesos de l'any el 8% dels ingressos del grup.