La despesa publicitària dels 30 principals anunciants a Twitter es va reduir aproximadament un 42% després que el CEO de Tesla, Elon Musk, es fes càrrec de l'empresa, segons un nou informe de Reuters basat en la investigació de la firma Pathmatics. Quatre de les trenta empreses que més invertien, van reduir "significativament" les seves compres d'anuncis arran de l'adquisició de Musk, disminuint la despesa en més d'un 90% a finals del passat 2022, segons el citat informe.

Les marques més importants

Unes altres catorze empreses van aturar tota la publicitat a la plataforma, entre les quals es trobaven Coca-Cola Co., Kraft Heinz i Nestlé SA. En canvi, Apple Inc. i PepsiCo Inc., van augmentar la despesa, segons la investigació. En general, la despesa publicitària es va quedar en 53,8 milions de dòlars estimats per al novembre i el desembre junts, segons Pathmatics, malgrat un augment de la despesa de sis d'elles. Pathmatics també matisa que les xifres no informades anteriorment a la publicitat de twitter són estimacions. L'empresa basa les seves estimacions en tecnologies que fan un seguiment dels anuncis als navegadors d'escriptori i l'aplicació de twitter, així com en aquelles que imiten l'experiència de l'usuari.

D'altra banda, l'empresa de telecomunicacions AT&T Inc i el proveïdor d'aliments per a mascotes Mars Inc van reduir la despesa al setembre enmig de les preocupacions per la seguretat de la marca. Se sap que el Black Friday és un dels dies de compres més importants de l'any als Estats Units, però el minorista Target Corp i l'operador de grans magatzems Kohls Corp no van fer publicitat a Twitter aquell dia.

Les estimacions de Pathmatics apunten a una contínua agitació en el flux d'ingressos bàsic de Twitter fins al 2023, catalitzada per la retirada de les principals marques de consum de la plataforma. La citada Coca-Cola, per exemple, va aturar la despesa publicitària a Twitter a mitjans de novembre després de comprar 1,1 milions de dòlars en anuncis a principis d'aquell mes. Mentrestant, els de HBO van caure a uns 38.000 dòlars al desembre des d'aproximadament 1,1 milions de dòlars al novembre. Com a resultat, Twitter té una altra estadística a tenir en compte. El portaveu d'HBO, Chris Willard, no va comentar els detalls de la despesa publicitària, però va dir que "avaluarem la plataforma sota un nou lideratge i determinarem els propers passos adequats", obrint la porta a trencar relacions.

Segons Pathmatics, moltes de les empreses que s'han allunyat de Twitter han mantingut, i en alguns casos augmentat, la seva publicitat a Facebook i Instagram, així com a l'aplicació de vídeo de format curt TikTok. Aquesta última s'ha tornat més atractiva ja que ofereix tarifes publicitàries més barates que les plataformes de xarxes socials rivals, gràcies a que l'aplicació de vídeo de ràpid creixement es mou per aconseguir una part més gran del mercat d'anuncis digitals enmig d'una desacceleració de la despesa en línia. Els anunciants, els organismes de la indústria i les marques asseguren que una quantitat creixent de despeses publicitàries s'ha traslladat de plataformes com Twitter i Meta, propietaris de Facebook i Instagram, a TikTok a causa dels costos més baixos i dels millors nivells de participació.

Una tendència positiva per altres xarxes socials

Aquestes dades coincideixen amb altres informes anteriors de control d'aquesta xarxa que ja van trobar que 50 dels 100 principals anunciants de Twitter havien aturat la seva activitat o havien tallat totalment els llaços amb la plataforma tan sols un mes després que Musk va adquirir l'empresa.  La controvertida presa de possessió de Musk com a CEO de Twitter va provocar preocupacions tant d'anunciants com d'usuaris, ja que va reduir el personal en acomiadaments massius, va renovar les funcions clau de l'aplicació de xarxes socials i va revertir la moderació del contingut, malgrat les preocupacions sobre el discurs d'odi i la desinformació generada. 

Una altra publicació centrada en tecnologia The Information va informar aquesta setmana que els ingressos del quart trimestre de 2022 van caure al voltant d'un 35% interanual a causa d'una disminució de la publicitat. En els tres mesos finalitzats el 30 de juny de l'any passat, Twitter va perdre 270 milions de dòlars amb uns ingressos totals d'uns 1.180 milions de dòlars. D'altra banda, la firma d'investigació Standard Media Index va assenyalar que les reserves anticipades de Twitter, o els acords per bloquejar anuncis futurs, també van caure al gener i al febrer d'aquest mateix any 2023.

Elon Musk ja ha contestat que les xifres s'han de posar en context i assegura que totes les estimacions publicades fins el dia d'avui, no tenen en compte les ofertes que els anunciants poden rebre de twitter, ni les tendències i els comptes promocionats. En aquest sentit, des de Pathmatics s'ha admès que "és possible que les dades de despesa puguin ser més altes per a algunes marques si twitter ofereix incentius", tal com especifica el seu comunicat publicat aquest divendres a través de Reuters.