L’associació d’accionistes minoritaris del Banc Sabadell ha denunciat aquest dijous que la credibilitat de la Comissió Nacional del Mercat de la Competència (CNMC) està “per terra” després que la decisió d'autorització de l'opa es filtrés als mitjans abans no hi hagués una notificació oficial. En entrevista amb Televisió de Catalunya, el president Jordi Casas ha demanat un "expedient informatiu" a l'òrgan per permetre que surtin informacions amb els mercats oberts.

“És molt greu”, ha dit. Casas ha advertit que ni tan sols els grans fons acudiran a l’opa amb les condicions actuals, ja que anirien “a perdre diners”. El BBVA, ha dit, vol reduir la dependència a Mèxic i Turquia guanyant quota a Espanya. “El que no val és intentar resoldre problemes estructurals comprant barat”, ha avisat.

Els sindicats majoritaris de Catalunya, per la seva part, s'han manifestat en contra de l'opa poc abans de començar la tradicional marxa de l'1 de maig, Dia del Treballador. El secretari general de la UGT, Camil Ros, ha expressat el seu “rebuig frontal” a la decisió de Competència, i ha advertit que l’opa “no aporta res de bo” ni per als treballadors, ni per a les pimes ni els autònoms. “Afectarà la gent normal”. Belén López, secretària general de CCOO, ha demanat que es vetlli per les condicions de treball dels empleats dels bancs i es garanteixi que no hi ha exclusió bancària ni es perd accés al crèdit.

També s'han sumat al debat la ministra de Treball, Yolanda Díaz, qui ha dit que l'opa és un "error majúscul", mentre que la presidenta d'Asufin, Patricia Suárez, ha donat per fet el tancament d'oficines i els acomiadaments si l'opa del BBVA sobre el Banc Sabadell prospera. "La magnitud? És el que falta per veure. Ens preocupa moltíssim", ha admès Suárez en declaracions a La 1. 

El president d’ERC, Oriol Junqueras, també ha expressat el rebuig de la formació a l’opa del BBVA al Sabadell i ha dit que si acaba tirant endavant “perquè la CNMC i el govern espanyol ho permeten” caldrà “batallar” per garantir que es mantenen els llocs de feina, les oficines i l’accés al crèdit. “ERC està en contra de processos de concentració bancària excessius”, ha afegit.

El ministre de Cultura i membre dels comuns, Ernest Urtasun, ha avisat aquest dijous que "una de les grans lliçons" de la darrera crisi financera és que les concentracions bancàries no aporten més estabilitat financeres i "pitjors serveis i un impacte negatiu en els llocs de treball".