L'operadora Parlem va tancar el 2024 amb una facturació de 49,7 milions d'euros, cosa que suposa un increment d'un 9,5% respecte a l'exercici anterior. Segons ha comunicat el grup aquest dimecres, l'Ebitda recurrent es va situar en els 5,5 milions d'euros, el que representa un increment del 80% respecte a l'exercici anterior. Per primera vegada, Grup Parlem ha generat un flux de caixa operatiu positiu de 685.624 euros. "Aquesta progressió reflecteix una millora clara de l'eficiència operativa i la capacitat de l'empresa de seguir creixent i generant rendibilitat en un context de mercat altament competitiu marcat per la consolidació del sector", han assenyalat des del negoci.
En l'àmbit individual, la societat Parlem Telecom ha registrat un resultat d'explotació positiu d'1 milió d'euros, en contrast amb els 400.000 euros negatius de 2023, fet que suposa una millora significativa d'1,4 milions d'euros. "Aquests resultats reforcen la solidesa financera del grup i consoliden la tendència positiva en la generació de caixa del negoci", han afegit.
L’evolució del grup durant el 2024 també s’ha vist reflectida en l’augment de la seva base de clients, que ja ha superat les 255.000 RGUs (unitats generadores d’ingressos). Pel que fa a la captació neta, el grup ha registrat 82.000 nous usuaris, el que representa un increment del 28% respecte a l’any anterior. El Churn rate (índex d’abandonament) es manté en un destacable 1,5%, i l’ARPU (ingrés mitjà per client) se situa en 37,73 euros.
Parlem preveu assolir un resultat neu positiu a finals d'aquest any
De cara a l’any 2025, Parlem té previst arribar a una facturació de 54 milions d'euros, el que representaria un 9% més respecte a l'any anterior. Així mateix, es preveu que l'Ebitda escali fins als 6 milions d'euros, xifra que equivaldria a un creixement del 16,3% respecte a 2024. Segons ha informat l'operadora, "aquestes previsions es basen en l’impuls de diverses palanques com són l’optimització dels costos d’adquisició de clients, la digitalització interna mitjançant intel·ligència artificial, el creixement del segment B2B i l’aposta per la qualitat i la proximitat en el servei al client".
L’objectiu de Parlem és assolir a finals d'aquest any un resultat net positiu per primer cop en la seva trajectòria després de millorar-lo aquest any 2024 en un 30% respecte a 2023 (4,9 milions d'euros negatius enfront dels 7 milions d'euros de l’any anterior).
Aposta pels operadors regionals
Amb seu al centre de Barcelona, Parlem desenvolupa projectes vinculats a camps com el 5G o la intel·ligència artificial. A més, ofereix solucions tecnològiques a mida de les necessitats de cada empresa mitjançant la línia de negoci Parlem Tech. L’objectiu a llarg termini de la companyia dirigida per Xavier Capellades i presidida per Ernest Pérez-Mas és fomentar la implantació d'operadors regionals de proximitat a altres territoris d’Europa i de la resta de l’Estat que "s'adaptin a la identitat social i cultural de cada zona". De fet, el 2021 va llançar Aproop Telecom per oferir serveis de mòbil, internet i telefonia fixa de proximitat al País Valencià, i, recentment, ha començat a repetir el seu model a Galícia a través de la marca Toxo Telecom.