Sergi Llera (Puig), Adela Martín (Banc Sabadell), María Guillamón (CaixaBank) i Martí Sáez (Associació Internacional de Línies de Creuers) protagonitzen les darreres novetats del mercat de directius i professionals de Catalunya:  

-Des de fa poques setmanes, Sergi Llera exerceix de vicepresident i director general de Puig al mercat ibèric. Llicenciat en Ciències Econòmiques per la Universitat Pompeu Fabra, Llera també és conegut per una llarga trajectòria de setze anys a Danone.

-Marc Armengol continua conformant el seu equip a l’estructura directiva del Banc Sabadell. L’entitat ha fitxat Adela Martín com a responsable de Banca Privada. Llicenciada en Ciències Empresarials per la Universidad Complutense de Madrid, Martín ocupa un càrrec d’alta direcció al Banco Santander.

-María Guillamón dirigirà la nova àrea de Ciberseguretat de CaixaBank. Enginyera de Telecomunicacions per la Universitat Politècnica de Catalunya, Guillamón, que treballa a l’entitat des de l’any 2014, ha rebut l’encàrrec d’incorporar la ciberseguretat a tots els projectes tecnològics. 

-L'Associació Internacional de Línies de Creuers ha triat Martí Sáez per ser la cara visible de l’organització a Catalunya. Llicenciat en Periodisme i Comunicació Corporativa per la Universitat Ramon Llull, Sáez acaba de finalitzar una etapa de gairebé dos anys a Tinkle.

Imatge d'arxiu de Pedro Cardona, alt càrrec de Deloitte | LinkedIn

-Pedro Cardona ha tancat una etapa de tres anys a la consultora tecnològica Atmira. Enginyer Informàtic per la Universitat Politècnica de València, Cardona, a partir d’ara, serà director general de l’àrea de Tecnologia i Transformació de Deloitte.

-Maurici Lladó (Banc Sabadell) i Oriol Trullàs (Damm) formaran part del consell d’administració de la Cambra de Comerç d’Espanya als Estats Units. L’actual mandat serà vigent fins a l’any 2029. La Cambra va ser fundada l’any 1980 i té la seva seu a Miami.

-Joan Guillén ha estat nomenat, per unanimitat, president del Consell de Gremis de Comerç, Serveis i Turisme. Actualment, l’empresari també lidera el Gremi de Floristes. Guillén ha rebut l’encàrrec de posicionar els gremis en la primera línia institucional.

Joan Guillén, president del Consell de Gremis | Cedida

-Josep Martínez ha renovat el seu càrrec de president del Gremi de la Construcció de Barcelona. Llicenciat en Ciències Empresarials per la Universitat Oberta de Catalunya, Martínez és el fundador del grup constructor Contracta.

-Poques setmanes després d’abandonar la direcció general de Llorente & Cuenca a Barcelona i formalitzar el seu aterratge a la Fundació per la Indústria, Àngels Chacón assumeix un altre càrrec. L’exconsellera d’Empresa és la nova presidenta de la Fundació del Disseny Tèxtil, l’entitat titular de l’ESDI Escola Superior de Disseny.

Imatge d'arxiu d'Àngels Chacón | ESDI

-Laia Gelabert s’ha convertit en la nova directora de Sostenibilitat de Molins. Enginyera Industrial per la Universitat Politècnica de Catalunya, Gelabert treballa a la companyia cimentera des de l’any 2023 i, anteriorment, va treballar a Naturgy.

-Belén Pellejà ha donat a conèixer que ha assumit la vicepresidència d’Operacions i Transformació de Negoci a Emovis, una filial d’Abertis. Llicenciada en Direcció i Administració d’Empreses per la Universitat Rovira i Virgili, Pellejà iniciarà la nova etapa laboral als Estats Units.

-Marta Martínez ha incrementat la seva responsabilitat a Ferrer amb la direcció de Qualitat. Enginyer Químic per l’Institut Químic de Sarrià, Martínez treballa a la multinacional farmacèutica des de l’any 2019 i anteriorment va ocupar càrrecs semblants a Novartis.

Sònia Pérez, gerent de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva | Corporació

-El Consell Rector de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva ha validat el nomenament de Sònia Pérez com a nova gerent de l’organisme. Llicenciada en Medicina per la Universitat Autònoma de Barcelona, Pérez, fins ara, era directora assistencial a la mateixa Corporació.

-El grup d’agències de mitjans &Beyond ha decidit que Laia Regués assumeixi la direcció general en substitució de Rafa Martínez. Llicenciada en Direcció i Administració d’Empreses per la Universitat Autònoma de Barcelona, Regués ha acumulat experiència professional a Deloitte i Agbar.

-La firma de productes veterinaris Virbac, amb seu a Esplugues de Llobregat, ha creat una nova estructura per aglutinar el negoci d’Espanya i Portugal que dirigirà Pilar Molina. Llicenciada en Veterinària per la Universidad Complutense de Madrid, Molina treballa a Virbac des de fa més de 30 anys.

-Eduardo Sañudo substitueix Andrea Firenze com a president de la comissió de Comunicació de l’Associació d’Empreses Químiques de Tarragona. Llicenciat en Ciències Econòmiques per la Universidad de Navarra, Sañudo és des de l’any 2016 director general de Terquimsa.

 Eduard Sañudo, director general de Terquimsa | Europa Press

-Maria Font ha accedit a la vicepresidència d’Indpuls, un hub d’innovació col·laborativa impulsat per diferents empreses de l’ecosistema industrial català. Llicenciada en Dret i Publicitat per la Universitat de Barcelona, Font és directora d’Innovació de Font Packaging Group.

-Antonia Agulló ha cedit el seu càrrec de vicepresidenta del Consell Tributari de Barcelona a Paloma González. Aquesta última és la directora de Serveis Jurídics de l’Institut Municipal d’Hisenda de Barcelona. El Consell Tributari és un organisme independent que executa tasques de recaptació, inspecció i revisió dels ingressos de dret públic.

-Joan Ráfols, Maria Lluïsa Florensa, Núria Vallet-Barceló i Lorenzo-Ignacio Viñas s’han incorporat a la junta de govern de la Cambra de la Propietat Urbana de Barcelona, en qualitat de vocals. Aquest moviment s’ha formalitzat amb dret d’elecció automàtica.

-Eduard Torrella ha adquirit la condició de soci de la firma de consultoria estratègica Bain & Company a Espanya i Portugal. Llicenciat en Ciències Químiques per l’Institut Químic de Sarrià, Torrella treballa a l’empresa des de l’any 2019.

Imatge d'arxiu d'Eduard Torrella, soci de Bain & Company | LinkedIn

-Bankinter ha decidit que Javier García sigui el director del centre de Banca Corporativa Catalunya Centre-Sud. Llicenciat en Ciències Econòmiques i Empresarials per la Universitat Autònoma de Barcelona, García fa gairebé 30 anys que treballa a l’entitat bancària.

-Román Pérez ha pres possessió del càrrec de catedràtic del departament de Bioenginyeria de la Universitat Internacional de Catalunya. Llicenciat en Ciències Químiques per la Universitat de Barcelona, Pérez és vicerector d’Investigació de la UIC.

-Frecan, una empresa especialitzada en campanes extractores de cuina amb seu a Sentmenat (Vallès Occidental), ha contractat David González com a nou director comercial. Fins fa pocs dies, González feia les mateixes funcions a la firma d’electrodomèstics Taurus. 

-Andrés Arnal exercirà d’assessor de Polítiques Públiques al departament de Presidència de la Generalitat. Llicenciat en Ciències Polítiques i de l’Administració per la Universitat Autònoma de Barcelona, Arnal fins ara ocupava la mateixa posició a Drets Socials.

Sergio González responsable d’Internacionalització i Desenvolupament Global de l’Institut de Recerca Sant Pau | LinkedIn

-Sergio González és el nou responsable d’Internacionalització i Desenvolupament Global de l’Institut de Recerca Sant Pau. Enginyer Industrial per la Universidad de Oviedo, González treballava a la firma d’intel·ligència artificial i dades SDG Group.

-Novetats al grup de matèries primeres i químiques IMPAG Iberia. Anouchkla Arp assumeix la direcció general i Tais Tarp la direcció de Negoci. Totes dues també formaran del consell d’administració de la companyia amb seu al districte del 22@ de Barcelona.

Imatge de les dues directives d'IMPAG Iberia | Cedida

-María de Marco formarà part de l’equip de Cushman & Wakefield a Barcelona. Llicenciada en Arquitectura per la Universitat Politècnica de Catalunya, De Marco inicia la nova etapa després de 14 anys adquirint coneixements en assessorament immobiliari a la consultora Ascana.

-Rodrigo Álvarez ha estat designat director de Dades i Mitjans del Grup Bata, especialitzat en la comercialització de sabates. Enginyer de Telecomunicacions per la Universidad de Oviedo, Álvarez, durant set anys, va dur a terme funcions semblants a Oysho.

-Toni Beltrán s’incorpora a Durán Sindreu com a soci de l’àrea de Gestió Laboral i Nòmines. Llicenciat en Relacions Laborals per la Universitat de Barcelona, Beltrán és expert en normativa laboral i de la Seguretat Social. També ha adquirit coneixements en eines tecnològiques.