Rosa Cañadas (ACORFI), Abraham López (Aggity), Helena Borràs (Atrys Health) i Pol Olivet (Mútua d’Advocats i Advocades) protagonitzen les darreres novetats del mercat de directius i professionals de Catalunya:  

-Rosa Cañadas serà la presidenta de la recentment creada Associació Espanyola d’Empreses de Corporate Finance, que vol defensar els interessos dels operadors financers. Jordi Alberich exercirà de vicepresident i la direcció general quedarà a les mans de Gerard Garcia.

-Aggity, la consultora digital fundada per Òscar Pierre Prats, ha fitxat Abraham López com a nou conseller delegat. Llicenciat en Dret i Ciències Econòmiques per la Universitat de Barcelona, López acumula una llarga experiència en càrrecs d’alta direcció de sectors com la logística i la distribució.

-Atrys Health, firma sanitària especialitzada en serveis assistencials i de telemedicina, ha decidit que Helena Borràs ocupi la direcció de Recursos Humans. Llicenciada en Sociologia per la Universitat de Barcelona, Borràs, fins ara, ha dut a terme les mateixes funcions al sector del transport per carretera.

-José Félix Alonso-Cuevillas ha cedit la presidència de la Mútua d’Advocats i Advocades a Pol Olivet. Llicenciat en Dret per la Universitat de Barcelona, Olivet és soci del despatx Bages & Olivet. Sense deixar la nova junta de la Mútua, Olga Arderiu exercirà de vicepresidenta.

Esteve
Isabel Robles, directora de Sostenibilitat d'Esteve | LinkedIn

-Isabel Robles és la nova directora de Sostenibilitat d’Esteve. Llicenciada en Ciències Químiques per la Universitat de Barcelona, Robles, des de l’any 2001 fins a l’actualitat, ha ocupat multitud de càrrecs d’alta direcció i coordinació dins l’ecosistema de la multinacional farmacèutica.

-Yomovo ha donat a conèixer que Pedro Fondevilla serà el CEO d’aquest grup de mobilitat a partir de l’1 d’octubre. Llicenciat en Direcció i Administració d’Empreses per la Universitat de Barcelona, Fondevilla acaba de tancar una etapa de gairebé dos anys a la direcció general de Seat a França.

-El consell general de la Federació d’Associacions i Gremis Empresarials del Maresme ha proclamat per unanimitat Marta Garcia Escandell com a nova presidenta de l’entitat pels pròxims quatre anys. Vicepresidenta del Gremi d’Hostaleria de Mataró i el Maresme, Garcia Escandell és gerent de dos restaurants.

FAGEM
Marta Garcia Escandell, presidenta de la Federació d'Associacions i Gremis Empresarials del Maresme | Cedida

-Jorge Calvo ha començat a exercir el càrrec d’assessor econòmic del Consolat del Japó a Barcelona. Llicenciat en Ciències Econòmiques per la Universitat Oberta de Catalunya, Calvo ha rebut l’encàrrec de reforçar les relacions institucionals i econòmiques entre els dos territoris.

-Núria Obiols ocuparà una cadira al consell de la nova Autoritat Administrativa Independent per a la Investigació Tècnica d’Accidents i Incidents Ferroviaris, Marítims i Aviació Civil. Llicenciada en Nàutica i Transport Marítim per la Universitat Politècnica de Catalunya, Obiols és la directora d’Operacions del Port de Tarragona.

-Amelia Maestre és la nova directora general de la Federació Empresarial del Gran Penedès. Llicenciada en Publicitat i Relacions Públiques per la Universitat Pompeu Fabra, Maestre, fins ara, exercia de directora adjunta a la mateixa organització empresarial.

FEGP
Amelia Maestre, directora general de la Federació Empresarial del Gran Penedès | Cedida

-Lidia Mainer serà la cara visible d’Adminex, firma especialitzada en serveis d’assessorament empresarial i financer, a Espanya. Llicenciada en Ciències Empresarials per la Universitat de Barcelona, Mainer ja treballava a l’empresa des de l’any 2024 com a directora d’Operacions. 

-Enrique Abellán substitueix Jordi Bellmunt a la direcció de l’oficina principal de Bankinter a Barcelona, situada a la Diagonal. Llicenciat en Direcció i Administració d’Empreses per la Universidad Rey Juan Carlos, Abellán treballa a l’entitat bancària des de l’any 2009. 

-Albert Sábado, director general d’Afers Governamentals de B.Braun a Espanya, serà el vicepresident de la Federació Espanyola d’Empreses de Tecnologia Sanitària a Catalunya. Llicenciat en Farmàcia per la Universitat de Barcelona, Sábado també exerceix de docent universitari.

EADA
Imatge d'arxiu d'Albert Sábado (esquerra) en un acte empresarial | EADA

-Des de fa unes setmanes, Imma Bardés ja exerceix de directora de Persones i Funcions Corporatives de Kantar a la regió EMEA. Llicenciada en Psicologia per la Universitat de Barcelona, Bardés treballa al grup d’investigació de mercats des de l’any 2000 a mercats com Àsia o Europa.

-La multinacional de productes químics Carboline ha triat Roger Albamonte per ocupar la direcció general de l’empresa a Europa. Llicenciat en Direcció i Administració d’Empreses per la Universitat Ramon Llull, Albamonte, fins ara, exercia de director financer a Building Materials Europe.

-La Barcelona School of Economics ha fitxat Xavier Nuñez per ocupar el càrrec de gerent. Enginyer de Telecomunicacions per la Universitat Politècnica de Catalunya, Nuñez, que també forma part de la Cambra de Comerç de França a Barcelona, ha deixat enrere una dècada a la direcció general del centre formatiu Epitech. 

Epitech
Xavier Nuñez, gerent de la Barcelona School of Economics | Europa Press

-Climent Molins és el nou director del departament d’Enginyeria Civil i Ambiental de la Universitat Politècnica de Catalunya. Enginyer de Camins, Canals i Ports per la mateixa UPC, Molins exerceix de professor universitari des de l’any 2007 i també ha ocupat el càrrec de vicerector d’Innovació i Transferència Tecnològica.

-Daniel Salvat ha tancat recentment una etapa de gairebé cinc anys a la direcció de Sistemes d’Informació d’Ametller Origen per ocupar el mateix càrrec a la firma de moda Encuentro. Enginyer de Ciències Computacionals per la Universitat Autònoma de Barcelona, Salvat també ha treballat durant una llarga etapa al Sincrotró Alba.

-Mario Rodríguez, cap d’unitat del Bicing, és el nou vicepresident de l’Associació de Transports Públics Urbans i Metropolitans. Enginyer Industrial per la Universitat Politècnica de Catalunya, Rodríguez recentment ha deixat el càrrec de director d’Operacions d’Inurba Mobility.

-Laura Sánchez serà la presidenta, fins a l’any 2028, d’ASHRAE. Aquesta organització defensa els interessos de l’ecosistema del sector de l’edificació. Enginyera d’Obres Públiques per la Universitat Politècnica de Catalunya, Sánchez és la CEO d’Ulbios Techsens.

Institució
Sandra Camps, directora general de la Institució Familiar d’Educació | Cedida

-Sandra Camps és la nova directora general de la Institució Familiar d’Educació. Llicenciada en Direcció i Administració d’Empreses per Esade, Camps era directora de Serveis Compartits a la mateixa organització. Entre els anys 2010 i 2024, Camps va ser la gerent del Col·legi Pineda de l’Hospitalet de Llobregat.

-L’Ajuntament de Barcelona ha formalitzat el nomenament d’Isabel Coll com a directora de Serveis de Finançament i Captació de Recursos, un càrrec que quedarà adscrit a l’àrea d’Hisenda i Pressupostos. Aquest moviment s’ha dut a terme a través del procediment de lliure designació.

-Esther Boix, Carles Calafell i Oriol Valentí han adquirit la condició de soci a Roca Junyent. Boix és especialista en dret immobiliari, Calafell acumula una llarga experiència en assessorament fiscal i Valentí és expert en assumptes d’arbitratges i litigis.

-Cases Lacambra ha triat Felipe Ramírez per dirigir les àrees d’Immobiliari i Urbanisme des de les oficines de Barcelona. Llicenciat en Dret per la Universitat Internacional de Catalunya, Ramírez inicia la nova etapa laboral després de gairebé quinze anys a la firma Pérez Llorca.

Cases
Felipe Ramírez (esquerra), nou fitxatge de Cases Lacambra | Cedida

-Beatriz Pérez s’incorpora al despatx legal Vallbé per reforçar l’equip de Dret Laboral. Llicenciada en Dret per la Universitat de Barcelona, Pérez acaba de finalitzar una etapa de cinc anys al departament jurídic de Comissions Obreres a Barcelona.

-Poques setmanes després de formalitzar la seva sortida de Kave Home, Ramon Arcas ha donat a conèixer el seu nou càrrec de director industrial a Witte y Solà. Enginyer Industrial per la Universitat Autònoma de Barcelona, Arcas també va ser director d’Operacions a Frit Ravich.

-Isabel de Haro és la nova directora general de la divisió Home Care d’AC Marca. Llicenciada en Direcció i Administració d’Empreses per Esade, de Haro exercia de directora de Màrqueting a la mateixa unitat de negoci. Abans d’incorporar-se a AC Marca, entre els anys 2003 i 2007, l’alt càrrec va liderar l’àrea de Màrqueting de la firma de joguines Mattel.

7812828
Imatge d'arxiu de Joan Margarit, vicepresident de l'Associació Ibèrica de Fabricants d’Impermeabilització | Renolit 

-Joan Margarit ocuparà la vicepresidència primera de l’Associació Ibèrica de Fabricants d’Impermeabilització. Des d’octubre de l’any 2025, Margarit és el responsable comercial de les divisions de Cobertes i Obra Civil de Renolit al mercat ibèric i a Llatinoamèrica.

-Volkswagen Financial Services ha promocionat Marcos Grant a la direcció de Flota. Llicenciat en Ciències Econòmiques i Empresarials per la Universidad Complutense de Madrid, Grant fa quinze anys que ocupa diferents càrrecs al grup. Anteriorment, va treballar en altres empreses del sector de l’automoció.

-Gemma Gispert és la nova responsable de Distribució de TrendAI al sud d’Europa. Llicenciada en Direcció i Administració d’Empreses per l’Institut Químic de Sarrià, Gispert comença la nova aventura professional després de tres anys treballant a Palo Alto Networks.

Gispert
Imatge d'arxiu de Gemma Gispert | Cedida

-Securiti AI, una empresa focalitzada en la gestió segura de dades, ha designat Isaac Fores com a nou director de Vendes pels mercats del sud d’Europa i Orient Mitjà. El passat mes de març, Fores va abandonar un càrrec semblant a Quest Software. Aquesta organització és una desenvolupadora de programari.

-Pensium, una firma especialitzada en l’atenció de persones grans a través del cobrament anticipat del lloguer del seu habitatge, ha contractat Raúl Perán com a CEO. Llicenciat en Direcció i Administració d’Empreses per la Universitat de Barcelona, Perán ha dirigit l’àrea de Negoci Digital a Zurich.

-Consuelo Ruiz de la Fuente ha estat designada directora del Departament de Dret Privat de la Universitat Autònoma de Barcelona. Doctora pel mateix centre universitari, Ruíz de la Fuente és professora universitària des de l’any 2006 i s’ha especialitzat en dret processal.

UAB
Imatge d'arxiu de Consuelo Ruiz de la Fuente (centre) | Universitat Autònoma de Barcelona

-Xevi López ha aterrat a l’Agència Catalana de Turisme com a cap de contractació de l’àrea jurídica. Llicenciat en Dret per la Universitat de Girona, López és l’actual president de l’Associació Catalana de Professionals de la Contractació Pública i anteriorment també va treballar a Transports Municipals del Gironès.

-Ismael Ávila ha assumit el lideratge del departament d’Impacte de l’Institut de Recerca de l’Hospital del Mar. Llicenciat en Biotecnologia per la Universitat Autònoma de Barcelona, Ávila s’haurà d’encarregar de coordinar projectes relacionats amb la intel·ligència de dades, el desenvolupament de negoci i la divulgació científica.

-Guadalupe Roncoroni s’ha incorporat a la Fundació Banc Sabadell per dirigir l’àrea d’Aliances Estratègiques. Llicenciada en Ciències Polítiques per la Universidad de Buenos Aires, Roncoroni, des de l’any 2024 fins a l’actualitat, exercia de responsable d’Incidència Política i Fons Institucionals de la firma 812hub.

-Nova incorporació al grup Ametller Origen. Paula Fuster és la nova responsable de Dades i Transformació Digital Agrària. Graduada en Enginyeria Alimentària per la Universitat Politècnica de Catalunya, Fuster ha combinat la seva tasca professional amb projectes d’investigació acadèmica.