L'ocellet blau, l'icònic logotip de Twitter, desapareix per sempre de la seva aplicació mòbil i de la seva seu. Des d'aquest divendres, el nou i polèmic logo, una X, ja lluu a la seu de la companyia, ubicada a San Francisco (Estats Units) i en l'app. Els usuaris hauran d'actualitzar l'última versió per poder veure els canvis, una X blanca sobre fons negre, ja que no s'actualitza de manera automàtica.

El canvi, que ja havia arribat a la versió d'escriptori, serà visible des d'ara a les pantalles de milions de telèfons i s'ha realitzat gairebé al mateix temps que a la seva seu, on s'ha instal·lat una gran X a la part alta de l'edifici, informa l'Agència EFE. El mateix Elon Musk va compartir a Twitter a primera hora d'aquest dissabte dos vídeos en els quals pot veure's aquesta X il·luminada a entrada de fosc.

El canvi, com gairebé tot el que ocorre amb la companyia des que Musk la va aconseguir, no ha estat exempt de polèmica, ja que les autoritats de San Francisco han obert una investigació perquè l'empresa suposadament no comptava amb els permisos apropiats per a la instal·lació. Per la seva part, el nou propietari de Twitter (el també conseller delegat de Tesla i SpaceX, va comprar la xarxa social l'octubre de l'any passat) ha assegurat en els últims dies que el nou logotip és més que un simple canvi d'imatge i suposa "un primer pas cap a una transformació més àmplia de la firma" per la que va pagar 44.000 milions de dòlars (uns 39.800 milions d'euros al canvi actual).

L'elecció de la X com a nou logotip va ser explicada així per Musk en aquest últim missatge: "Twitter va ser comprada per X Corp (la seva empresa) per garantir la llibertat d'expressió i com un accelerador per a X, l'aplicació per a tot", va assenyalar. Per això, va anunciar que el nou Twitter, o X, tindrà en els mesos vinents noves potencialitats com incloure "comunicacions integrals" (la qual cosa no explica de manera clara), a més de "la capacitat de dirigir tot el teu món financer".