NH Hotel Group va perdre 36 milions d'euros en el primer trimestre de 2023, el que suposa reduir en un 53,2% les pèrdues registrades en el mateix període de l'any anterior. El grup hoteler evoluciona de manera positiva gràcies a la millora dels ingressos per la recuperació de l'activitat.

La companyia, part del grup Minor, va elevar els seus ingressos totals fins als 407 milions, un 74,2% més que el 2022, quan es va veure afectat per les restriccions aplicades amb motiu de la pandèmia de coronavirus, segons els comptes remesos aquest dilluns a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

També els ingressos del primer trimestre van ser un 15,4% superiors als del mateix període de 2019, previ a la crisi sanitària, gràcies a la reactivació del negoci i a la recuperació del client de negoci. Per la seva part, el resultat brut d'explotació (ebitda) va ser de 59 milions, davant els 9 milions de 2022, però encara inferior als 83 milions dels tres primers mesos de 2019.

En aquest sentit, el grup hoteler afirma que l'estacionalitat del negoci fa que el primer trimestre de l'any sigui el més feble, i per això el resultat s'hagi saldat amb unes pèrdues que, tanmateix, són inferiors en 40,9 milions a les de l'any anterior.

Els ingressos a Espanya van augmentar un 32%

Els ingressos del primer trimestre van millorar en 173 milions respecte al mateix període de 2022, que va estar afectat per òmicron. El grup hoteler va comptabilitzar 36 milions més en la unitat de negoci d'Espanya (que inclou Portugal i França), 33 milions a Itàlia, 41 milions més als països del Benelux, 39 milions més als països d'Europa Central i 23 milions més als països de Llatinoamèrica.

A més, 9 milions van correspondre a les noves incorporacions d'hotels. L'evolució dels ingressos va ser especialment positiva als països del Sud d'Europa. A Espanya l'augment va ser del 32% respecte a 2019 i a Itàlia del 28%. En el cas de Llatinoamèrica els ingressos van augmentar un 23% respecte a nivells precovid.

D'altra banda, la tarifa mitjana diària (ADR) va pujar des dels 90 euros del primer trimestre de 2022 fins als 115 euros d'aquest any. La taxa d'ocupació va assolir el 59,7% i està cinc punts percentuals per sota de la de 2019. Espanya va obtenir una ocupació mitjana del 68% en el trimestre, la més gran de tot el grup, amb un ADR de 113 euros per nit.

Així mateix, l'ingrés mitjà per habitació disponible i nit (RevPar) es va situar en 68 euros, davant els 36 euros del mateix trimestre de fa un any, i els 61 euros del primer trimestre de 2019. Durant el primer trimestre de 2023 la reactivació es va mantenir tant en els clients de lleure com de negoci. NH Hotel Group espera que la tendència continuï en els pròxims mesos gràcies a la forta demanda existent per a la primera part de l'any i les bones previsions operatives.