Firmes especialitzades i operadors del mercat financer han creat l'Associació Espanyola d'Empreses de Corporate Finance (Acorfi), presidida per Rosa Cañadas, presidenta de Talea Capital Partners.
Acorfi es presenta com la primera associació de finances corporatives d'Espanya i, segons exposen en un comunicat, neixen per a "donar visibilitat, estructura i rigor a un ecosistema encara poc conegut i molt atomitzat, reunint els seus actors clau i promovent bones pràctiques en el mercat".
Indiquen que Acorfi vol convertir-se en un think tank i plataforma de referència per a l'anàlisi, la connexió i la professionalització del corporate finance a Espanya, amb especial atenció a àmbits com les fusions i adquisicions (M&A) i el finançament alternatiu.
Aquesta nova associació ha sorgit de la iniciativa de tres entitats del sector: la societat de valors Talea Capital Partners, la presidenta de la qual, Rosa Cañadas, presideix també l'associació; M&A Fusiones y Adquisiciones, el cofundador de la qual, Jordi Alberich, ocupa la vicepresidència; i Deale, plataforma de M&A a Europa, el fundador i CEO de la qual, Gerard García, assumeix la direcció general.
A la junta directiva s'integraran representants de companyies com CaixaBank, PwcEFPA España, ETL Global, Magallanes Business Consulting i Mediterranea Capital Partners.
Segons assenyalen en un comunicat, Acorfi considera que "a Espanya existeix, en certa manera, més diners que capital: hi ha estalvi i liquiditat disponibles, però no sempre es canalitzen cap a la inversió empresarial productiva. Mentre Europa avança cap a una participació més elevada de l'estalvi en els mercats de capitals, a Espanya continua faltant la cultura financera i inversora necessària perquè aquest trànsit es produeixi amb naturalitat".
En aquest sentit, Rosa Cañadas, presidenta d'Acorfi, subratlla que "el nostre objectiu és contribuir a una millor comprensió de les eines que permeten a les empreses finançar-se, créixer, transformar-se i assegurar la seva continuïtat, i exercir interlocució i pressió constructiva davant reguladors i institucions". "No es tracta només d'analitzar el mercat —afirma—, sinó de contribuir a estructurar-lo millor, fer-lo més visible i acostar-lo més a l'empresa real".
L'associació té previst organitzar en els mesos vinents diferents esdeveniments institucionals per a donar a conèixer els seus objectius i línies d'actuació, així com anàlisis i informes sobre la situació de les finances corporatives a Espanya.
L'activitat d'Acorfi s'articularà al voltant d'aquests quatre eixos: el coneixement i intel·ligència de mercat; bones pràctiques, formació i professionalització del sector; connexió entre els actors de l'ecosistema; i el posicionament i interlocució institucional. Recorden que l'associació neix en un moment en què les empreses espanyoles afronten "reptes cada vegada més complexos": dificultats d'accés al finançament bancari, necessitat de guanyar dimensió respecte a les seves competidores europees, relleu generacional en moltes empreses familiars, reordenacions accionarials, així com operacions de compravenda que requereixen suport especialitzat.