La tecnològica nord-americana Meta planeja cobrar a la Unió Europea fins a 13 euros al mes per utilitzar Instagram o Facebook als usuaris que no acceptin l'opció de rebre anuncis personalitzats. Es tracta d'una proposta que ha fet el gegant de les xarxes socials el setembre als reguladors europeus, segons publica el diari nord-americà The Wall Street Journal aquest dimarts.

La seva proposta implica cobrar 10 euros al mes per als quals utilitzin Facebook o Instagram des d'un ordinador (6 euros per cada compte addicional vinculat) i 13 euros des dels dispositius mòbils.

Aquest plantejament, segons apunta aquest mitjà de comunicació nord-americà, està encaminat a afrontar els requeriments de la Llei de Mercats Digitals de la Unió Europea, que pot restringir la capacitat de Meta de mostrar als usuaris anuncis personalitzats sense consentiment previ.

Aquesta normativa posaria en perill la principal font d'ingressos del gegant nord-americà.

Meta ha avançat als reguladors que espera implementar el pla (al qual denomina SNA o subscripció sense publicitat) en els pròxims mesos per als usuaris europeus.

Meta estima que els seus ingressos a Europa van ascendir a aproximadament 17,88 dòlars (17,07 euros al canvi) per usuari de Facebook en el segon trimestre de l'any, o poc menys de 6 dòlars (5,73 euros) per usuari en totes les seves aplicacions, de mitjana, per mes.

Calcula a més que va escorcollar 258 milions d'usuaris mensuals de Facebook i 257 milions d'usuaris d'Instagram durant el primer semestre de l'any a la UE, sempre segons aquest mitjà de comunicació.

El director executiu de Meta, Mark Zuckerberg, va insistir durant molt temps en el fet que els seus serveis principals havien de continuar sent gratuïts i donat suport per la publicitat. Tanmateix, també va apuntar que estaria obert a la idea d'un servei pagament per fer front a un escrutini més estricte sobre la privacitat.