Airbnb ha presentat 10 nous serveis a domicili en una nova aplicació que incorporarà experiències per tal de potenciar el negoci amb una inversió d'uns 220 milions d'euros que l'han de permetre generar 1.000 milions de dòlars o més en ingressos anuals, segons una informació publicada per l'agència internacional Bloomberg. Es tracta d'una nova línia de negocis que inclou menjats preparats, servei complet de càtering, fotografia, tractaments d'spa, massatges, entrenament personal i cites per a perruqueria, maquillatge i manicura.
Es tracta de serveis independents a les cases de vacances i que, per tant, es poden demanar per a la teva llar. Molts d'ells inclouen ofertes d'entrada per sota dels 50 dòlars (44,3 euros), segons ha publicat Bloomberg. Una llista amb gairebé 20.000 excursions i classes de cuina amb un cost mitjà de 58,5 euros conformen l'oferta d'experiències. Aquests serveis estan disponibles en 260 ciutats i les experiències arriben a 650 localitats.
La plataforma Airbnb es nodrirà del 15% de comissió als proveïdors de l'oferta segons el director general de negoci, Dave Stephenson.
La incertesa econòmica i dels turistes vinculada als aranzels ha fet reduir la demanda de viatges als Estats Units, impacte que la companyia busca en part compensar amb els nous serveis. Durant el primer trimestre, la plataforma ha vist caure en un 41,67% el seu benefici fins als 136 milions d'euros, en contrast amb el que havia estat el "millor primer trimestre de la seva història" l'any anterior.
La facturació va ser, en canvi, més elevada, de 2.003 milions d'euros, un 6% més que el 2024 amb un resultat brut d'explotació (ebitda) un 1,7% inferior al 2024, de 368 milions d'euros. A través de la plataforma es van reservar un 8% més de nits i experiències fins als 143 milions.
Segons Bloomberg, els serveis busquen també augmentar les fonts d'ingressos després d'una desacceleració posterior al boom postpandèmia, amb mercats com Amèrica Llatina, Europa i Àsia on detecten un bon marge de creixement.
El directiu d'Airbnb, Dave Stephenson, ha destacat que l'empresa es distingeix per prioritzar la qualitat a la quantitat d'ofertes. "No obliguem a l'usuari a buscar entre centenars o milers d'experiències aleatòries per tal de trobar alguna cosa que funcioni. Tindrem el millor inventari i la més alta confiança en la qualitat de les experiències", ha dit.
El director executiu de la companyia, Brian Chesky, ha destacat la visió global d'Airbnb, que "no és només un mercat de lloguers de vacances". "És una comunitat global en un mon real on pots viatjar i viure a qualsevol lloc".
Per tal de millorar l'oferta, la companyia incorporarà la Intel·ligència Artificial de forma que les recomanacions personalitzades siguin més precises.