La falta de bastament de components per a motors procedents d'Eslovènia ha obligat Seat a suspendre nous torns de producció a la fàbrica de Martorell (Barcelona) durant la setmana vinent, amb especial afectació en la línia 1. La direcció de la companyia automobilística ha pres aquesta decisió davant dels problemes de subministrament d'una empresa proveïdora que proveeix a diferents marques del Grup Volkswagen i que va resultar molt afectada per un recent episodi d'inundacions en aquest país.
La planta de Martorell ja va haver de suspendre la producció aquest dimarts i ara s'han acordat també aturades durant la setmana vinent, segons ha confirmat la companyia. En concret, la planta pararà per complet les seves tres línies de producció de vehicles el dilluns 18 de setembre. La línia 1 (la de l'Eivissa i l'Arona) pararà a més divendres, 22 de setembre; i la línia 3 (Audi A1), serà inactiva tota la setmana. La línia menys afectada és la 2, la que acobla el Cupra Formentor i el Lleó, els models amb més sortida comercial.
Seat ha assegurat que el Grup Volkswagen "està treballant intensament per minimitzar els efectes d'aquesta situació i està col·laborant amb l'empresa afectada perquè pugui reprendre completament la producció". Els dos principals sindicats, CCOO i UGT, han destacat que les aturades de producció podrien estendre's encara algunes setmanes més, en funció de la qual cosa tard l'empresa proveïdora en normalitzar el subministrament de components al Grup Volkswagen. Davant d'aquesta eventualitat, les centrals han rebutjat l'aplicació d'un ERTO (expedient de regulació temporal d'ocupació) per fer front a la falta de càrrega de treball.