Reorganització de la cúpula d'Inditex. El gegant de la moda que lidera Marta Ortega (presidenta no executiva) i Óscar García Maceiras (CEO, en la imatge superior) ha reorganitzat l'equip d'alta direcció amb la creació d'una nova direcció corporativa i relleus en posicions clau.

Ignacio Fernández Fernández, fins ara director general de finances, serà el nou director general corporatiu amb responsabilitat sobre les direccions de finances, sostenibilitat, logística, transport i Infraestructures.

Fernández treballa a Inditex des de 2001, quan es va incorporar com a director del departament d'assessoria fiscal fins que, el 2009, va ser nomenat director general de finances. És membre del cos superior d'inspectors d'Hisenda. Anteriorment, va ser inspector en cap regional de la delegació de l'Agència Tributària a Galícia.

I el lloc que deixa Fernández en la direcció general de finances serà cobert per Andrés Sánchez Iglesias, fins ara director de l'àrea fiscal. Aquest també formarà part del comitè de direcció de la companyia.

A més, Fernando de Bunes Ibarra rellevarà com a director de sostenibilitat Javier Losada Montero. El consell d'administració ha reconegut la trajectòria i dedicació de Losada Montero durant els 32 anys en què ha exercit responsabilitats directives al grup i "en particular la seva contribució al desenvolupament de l'estratègia en matèria de sostenibilitat".

Losada Montero va entrar a Inditex el 1993. Va estar al capdavant dels departaments de riscos, planificació i control de la gestió fins que, el 2019, va arribar a la direcció general de sostenibilitat encara en l'etapa de Pablo Isla.

En un fet rellevant tramès a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), Inditex ha informat dels canvis a l'equip d'alta direcció. Aquests canvis s'han efectuat amb l'informe favorable de la comissió de nomenaments segons ha precisat la companyia.

Resultats de l'últim exercici

Inditex va guanyar 5.866 milions d'euros al seu exercici fiscal de 2024 (tancat el 31 de gener de 2025), fet que suposa un 9% interanual més i li permet encadenar el tercer any consecutiu de resultats rècord. Les vendes també van ser de rècord en assolir els 38.632 milions d'euros, un 7,5% més sobre 2023. Des de la pandèmia de Covid que es va declarar fa cinc anys, aquesta va ser la primera vegada en què el grup propietari de Zara, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius i altres marques no va tancar l'exercici fiscal amb avanços de dos dígits tant en guanys nets com en ingressos. En realitat, es tracta de l'alça més petita en beneficis i vendes des de 2020, pecisament l'any de la pandèmia. El 2021, va tancar amb un creixement del benefici del 193% i del 36% en facturació, seguit de 2022 (+27% en benefici i +17,5% en vendes) i de 2023 (+30,3% en benefici i +10,4% en ingressos).