La cadena de moda Mango ha guanyat capil·laritat a Espanya, aquest any, amb l'obertura de 15 noves botigues, i ha renovat la imatge dels seus establiments amb la reforma de 15 punts de venda més per adaptar-los, majoritàriament, al nou concepte Mango New. L'últim a sumar-se a aquest procés és l'ubicat en el centre comercial Westfield Glòries, a Barcelona, amb una superfície comercial de més de 650 m² i les línies Woman i Kids, que s'inaugura aquest dijous. La sostenibilitat i la integració arquitectònica són pilars fonamentals d'aquest nou disseny, per la qual cosa les noves botigues tenen elements com il·luminació i climatització ecoeficients i un disseny que incorpora materials sostenibles com les pintures naturals. Amb la renovació de la botiga, Mango ha creat una nova zona d’emprovadors, ampliant-ne la mida per fer-los més funcionals i incorporant-hi llums ajustables. A més, s’hi han afegit noves tecnologies i serveis per millorar l’experiència de compra del client, com una nova zona específica de click and collect per recollir i retornar comandes; Recycling Boxes on els clients poden dipositar roba i calçat per donar una segona vida a les seves peces; i la tecnologia RFID per controlar millor l’estoc.

En el pla de renovació, l'establiment de Glòries ha estat dels més destacats, juntament amb la flagship store al número 70 del carrer Fuencarral de Madrid, reoberta aquest setembre, i la botiga ubicada a l’avinguda Maissonave d’Alacant, que va reobrir el març passat. Tots dos establiments tenen prop de 1.000 m² de superfície comercial i disposen de les línies Woman, Man i Kids. La companyia explica que a causa de l'increment de les vendes en línia, estan procedint a reorganitzar els espais aprofitant les reformes, de manera que bona part de la superfície pugui destinar-se a l'organització d'enviaments i així aprofitar les sinergies entre la logística d'última milla i les botigues de proximitat.

La rentada de cara de la cadena a Barcelona, també ha inclòs altres actuacions de renovació. El setembre passat, la companyia va reobrir la seva botiga de 1.300 m² al número 90 de rambla Catalunya, ubicada a l’antic Cine Alexandra. A més, va renovar la seva botiga Mango Kids situada al passeig de Gràcia, la més important del món en facturació de la seva línia infantil, amb la seva nova imatge de botiga, Kids Lab. Aquest punt de venda stand-alone de 390 m² és el primer de Mango que disposa d’una zona de jocs per a nens i nenes. La divisió Mango Kids, llançada ara fa deu anys, ja aporta més de 200 milions d'euros a la facturació del grup, i la previsió és que superi els 240 milions d'euros el 2023.

Actualment, la marca de l'empresari Isak Andic té un total de 27 punts de venda a la ciutat de Barcelona i un espai comercial superior als 16.000 m², que alberguen totes les línies de la marca: Woman, Man, Kids, Teen i Casa. La marca va obrir el seu primer punt de venda a la capital catalana el 1984, al número 65 de passeig de Gràcia.

En l'horitzó dels 3.000 milions

El grup té previst que el negoci d'aquest any s'acosti als 3.000 milions d'euros, després que l'últim exercici els ingressos marquessin rècord, amb una xifra de 2.688 milions d'euros, un creixement del 20,3% respecte de l'any anterior; amb la qual cosa no només va recuperar les vendes prèvies a l'etapa de la pandèmica, sinó que les va superar en un 13%. Alhora, l'increment dels ingressos va elevar el benefici net de Mango fins a 81 milions d'euros, un 20% per sobre del 2021 i el més elevat des del 2013. Seguint en aquesta línia, en el primer semestre de 2023, la facturació també va marcar rècord: 1.451 milions d'euros. Aquest resultat representa un creixement del 20% en comparació del mateix període de l'any anterior i un increment del 30% en relació amb els sis primers mesos del 2019.