Inici d'any negatiu per a Línia Directa Asseguradora que, en el primer trimestre de 2023, ha collit unes pèrdues de 5,3 milions d'euros davant els guanys de 24 milions d'euros que va comptabilitzar en els tres primers mesos de l'anterior exercici, que suposa una caiguda del 121,8% respecte als guanys acumulats en el mateix període de l'any anterior. Malgrat que la companyia està ben posicionada i gaudeix de visibilitat al mercat, aquesta, tal com apunta Línia Directa a la Comissió Nacional del Mercat de Valors aquest divendres, ha notat l'efecte advers de l'elevada inflació, així com del repunt de la freqüència siniestral. L'empresa liderada per Patricia Ayuela també s'ha vist sacsejada per la inflació, la qual fa diversos mesos que és l'enemic de la majoria de les companyies.

"Les condicions de mercat i sectorials afectades per la inflació de costos i el repunt de la freqüència siniestral respecte al primer trimestre de 2022 atípic, estan tenint un efecte negatiu sobre els marges del sector assegurador, especialment en el ram d'Automóviles", explica Línia Directa a la CNMV aquest divendres.

Tal com indica Línia Directa, la ràtio de sinistralitat del Grup es va situar en el 86,3%, és a dir, un 17,1% més, mentre que la ràtio combinada va ascendir al 107%. La companyia asseguradora atribueix l'alça d'aquests dos paràmetres a l'elevada inflació, la qual, com el 2022, continua estrenyent l'economia espanyola i debilitant la posició comercial de diverses empreses. A més de per la pressió inflacionària, Línia Directa culpa l'increment del 8,5% del barem de lesions com un altre catalitzador a l'alça de la ràtio de sinistralitat i del combinat. Segons indica el grup aquest divendres, la freqüència siniestral va despuntar respecte als tres primers mesos de 2022, quan l'efecte de la covid-19 va portar a la mobilitat a caure.

Línia Directa destaca el negoci de Llar i de Motor

Respecte a la facturació, la firma amb seu a Madrid ha collit 244,2 milions d'euros en els tres primers mesos del present curs, per la qual cosa es va elevar un 4,6% respecte als ingressos acumulats en els tres primers mesos de l'anterior curs. Malgrat que la companyia no ha aconseguit tancar en positiu al primer trimestre, sí que consideren que els ingressos més grans són un indicador del "bon acompliment comercial", el qual, "la companyia ve potenciant a través d'una nova organització interna, l'impuls de la innovació en productes, una nova estratègia de màrqueting i l'aposta per la diversificació de negocis," explica Línia Directa en la nota de premsa remesa a la CNMV aquest divendres.

En el referit a les àrees de negoci, el grup liderat per Patricia Ayuela destaca el negoci d'Hogar, el qual suposa el 15% de la facturació total de l'empresa, i que, en els tres primers mesos, va incrementar les seves primes un 6,7%, fins als 37,6 milions d'euros, a més que va captar un 4,2% més de clients, fins als 757.000 assegurats. Línia Directa ressalta el creixement experimentat en aquest mercat en un moment en el qual l'habitatge ha passat a un primer pla, i, en els últims mesos, està començant a donar símptomes de flaquesa generada, principalment, per l'escalada de l'euríbor, l'enduriment monetari, i els elevats costos de finançament, tres punts que han llastat la compravenda d'habitatges al febrer, tal com va informar ON ECONOMIA.

Quant al negoci d'Autos, aquest suposa el 79% de la facturació total del grup i, com amb els de llar, Línia Directa ha pastat més de 191 milions d'euros en els tres primers mesos, un 5,3% més respecte al primer trimestre de 2022. L'empresa destaca que ha aconseguit elevar la seva cartera de clients de Motor en un 1,9%, una xifra que, per al grup amb seu a Madrid, adquireix més rellevància, tenint en compte "el mercat caracteritzat per la forta competència asseguradora i la recuperació de les matriculacions de vehicles, les quals van augmentar un 44% en el primer trimestre de 2023", segons expressa Línia Directa.

Línia Directa destaca el bon ritme de creixement de les seves primes malgrat l'"entorn advers"

Malgrat que l'empresa ha aconseguit elevar la facturació i mostra una evolució creixent en dues de les seves principals àrees de negoci, la inflació i la sinistralitat més gran s'han menjat els beneficis trimestrals de la companyia.

"El 2023 continuarà sent un exercici complex per l'advers entorn inflacionari (...)" avisa la CEO de l'empresa, que sap que el moment actual està copat de dubtes i d'un sobrecost que afecta per igual a empreses i a ciutadans. Malgrat les pèrdues, la consellera delegada de la firma asseguradora creu que aquests resultats "demostra que mantenim un bon ritme de creixement en primes i que anem guanyant eficiència, alhora que mantenim una bona posició de solvència."