El grup francès de luxe Kering, que té marques com Gucci, ha arribat a un acord per vendre-li al gegant dels cosmètics L'Oréal el seu negoci de bellesa per 4.000 milions d'euros, una operació que hauria de permetre-li alleujar la delicada situació financera pel seu elevat deute. En un comunicat conjunt publicat la nit de diumenge a dilluns, les dues empreses indiquen que Kering cedirà aquestes activitats de bellesa, cosa que inclou en particular la seva marca Creed, que és una de les grans dels perfums.
Els dos grups subratllen que Creed a L'Oréal "estarà idealment col·locat per a accelerar encara més el seu desenvolupament mundial als mercats de les fragàncies masculines i femenines". El pacte implica també una llicència exclusiva durant un període de 50 anys per a la creació, el desenvolupament i la distribució de productes de perfumeria i de bellesa de Gucci, que començarà tan bon punt arribi al seu terme la llicència actual amb Coty.
Kering atorgarà igualment llicències exclusives perquè L'Oréal pugui crear, desenvolupar i distribuir altres perfums i productes de bellesa per a les seves marques Bottega Veneta i Balenciaga, i això des que s'executi l'operació, cosa que està prevista en el primer semestre de 2026.
Paral·lelament, Kering i L'Oréal s'associen a través d'una filial en què cadascun tindrà un 50% per a "explorar oportunitats estratègiques" en negocis del luxe, el benestar i la longevitat. Es tracta de "crear experiències i serveis que combinin les capacitats d'innovació de L'Oréal i el profund coneixement dels clients del luxe de Kering".
Els 4.000 milions d'euros que constitueixen el preu de la venda s'abonaran en efectiu en el moment en què es dugui a terme l'operació i, a més d'això, L'Oréal pagarà els cànons a Kering per l'ús de marques amb llicència.
El nou conseller delegat de Kering, Luca de Meo, ha destacat que "aquesta aliança estratègica marca una etapa decisiva" per a la seva empresa, ja que amb ella "accelerarem considerablement el desenvolupament de les fragàncies i dels cosmètics per a les nostres grans marques, cosa que els permetrà assolir una mida crítica en aquesta categoria i alliberar el seu immens potencial a llarg termini".