ISS redueix l'ús d'aigua, químics i plàstics en la desinfecció dels espais de treball
El grup va facturar 688 milions a Espanya, amb un augment del 15%, i la plantilla ha arribat a 35.000 professionals
- Maria Teresa Coca
- Barcelona. Dilluns, 1 de setembre de 2025. 05:30
- Temps de lectura: 3 minuts

El grup ISS, dedicat a la cura i transformació d'espai de treball, fa 25 anys que està a Espanya. El seu objectiu és crear ambients de treball excel·lents, per als empleats i pels usuaris que esporàdicament els han de visitar. Amb aquest propòsit, la companyia fa un esforç constant per a la innovació en serveis, sistemes i productes i ha pujat -des de fa anys- al tren de la sostenibilitat. "Els clients ens fan arribar la seva preocupació per l'ús d'algun tipus de producte. Ens demanen productes ecològics, actuar encara d'una manera més eficient, i molta traçabilitat del servei", explica el director d'innovació d'ISS España, Àlex Díaz.
Fruit de la sensibilitat dels clients i del compromís de la companyia amb el medi ambient i la seguretat de les persones, ISS ha desenvolupat una nova línia per a serveis específics de desinfecció dels espais de treball. Es tracta d'una solució innovadora de neteja dissenyada per impulsar l'eficiència operativa, millorar la qualitat del servei i fomentar la sostenibilitat.
Un 70% menys d'aigua i un 90% menys de químics
Aquest sistema permet una major capacitat d’adaptació en les tasques de neteja i desinfecció, i que els empleats puguin desenvolupar les seves funcions en condicions de més comoditat, ergonomia i seguretat, amb mètodes i eines que redueixen els esforços i les postures inadequades. Per aconseguir-ho, amb el programa Pure Space Office, s’ha implementat l’ús de productes químics concentrats i ecològics, i dels pals de fregar i baietes de microfibra prehumitejades, cosa que ha permès una reducció significativa en el consum d’aigua de fins al 70% respecte al mètode tradicional de neteja. Paral·lelament, s’ha reduït l’ús de químics en un 90% i s’ha aconseguit un estalvi en els envasos i en els residus plàstics de fins al 95%.
Per a aquest compromís, ISS també compte amb els seus proveïdors. "Ens aporten els avenços en robòtica i tecnologia per a tots els canvis en millores de sostenibilitat -els productes, els envasos...-", manifesta Díaz.
La innovació i les noves tecnologies
A la indústria manufacturera, el grup també ofereix serveis tecnològics amb sistemes que permeten mesurar exactament el consum d'aigua, la temperatura... per fer seguiment de la neteja i de la qualitat del servei amb registres. "El que fa ISS és modificar els serveis en funció del que necessita la indústria i es pot fer aplicant la tecnologia; la clau és aprofitar la informació que ens donen les eines que utilitzem per millorar el nostre servei", manifesta Àlex Díaz. En definitiva, "aterrar la tecnologia i la innovació en el servei i tenir molta més transparència amb el client de com ho fas i que fas".
Per ser eficient, els empleats d'ISS el primer que fan és una anàlisi de l'ús que se'n fa de les instal·lacions de les quals han de tenir cura. És la consultoria d'ús dels edificis o espais de treball. Amb la informació que s'obté es pot dissenyar un servei més acurat i eficient, més a mida de cada client.
La tendència va estretament lligada als canvis en el món laboral, on el treball híbrid s'ha imposat. "Les grans corporacions, especialment, estan buscant "entorns laborals que impulsin la sostenibilitat, la flexibilitat, la salut i el benestar dels seus col·laboradors", i en aquest camp, ISS España els acompanya en el disseny dels seus espais, insisteix el director d'innovació. "Les empreses confien en nosaltres per la nostra capacitat d'adaptar-nos a la seva realitat en tot moment", insisteix.
"Estem donant un servei de qualitat, sostenible i constant arreu on treballem", explica Díaz i remarca que el grup -amb orígens històrics de més de 125 anys, a Copenhague- ofereix serveis especialitzats de neteja, manteniment, workplace i facility management a clients de sectors públics i privats amb diverses oficines a Espanya, i la seu central de Cornellà (Barcelona), on té establert el seu centre i equip d'R+D. L'equip humà està format per 35.000 persones.
El 2024, el negoci d'ISS España va registrar un creixement del 15%, fins als 688 milions. Del total, 563 milions van provenir del negoci de neteja, amb un increment anual del 18%. També va registrar una evolució ascendent en l'àrea de manteniment, amb uns ingressos d'uns 106 milions, un 14% més. Pel workplace va assolir els 19 milions. Respecte a la integració de serveis en grans companyies va augmentar el 10% en comparació del 2023, aportant 109 milions.
Tots aquests serveis els ofereixen indistintament als clients que recorren als seus serveis. Per activitats, ara mateix ISS España té un pes important en oficines (46%) del negoci, indústria (35%) i sanitat (19%). Aquest últim és un sector en què està creixent de manera significativa. Dins d'aquesta diversificació, el 75% dels seus clients pertanyen al sector privat i un 25% al sector públic.