La tecnològica espanyola Indra encara aquest dijous la presentació dels resultats dels nou primers mesos de l'any mentre ultima el seu nou pla estratègic, que presentarà al novembre, després de quedar paralitzada l'operació que negociava amb Escribano Mechanical and Engineering (EM&E).

El grup, que va canviar de president en el segon trimestre, amb el relleu d'Àngel Escribano per Àngel Simon, afronta aquests comptes després d'adaptar el seu comitè de direcció al nou model operatiu i tornar a reunir les unitats de defensa i espai, després de la segregació d'aquesta última per l'anterior equip el 2024.

Indra va facturar 3.179 milions d'euros en el primer semestre, un 30% més, després de duplicar els ingressos de defensa, fins als 973 milions, impulsats pels Programes Especials de Modernització (PEM) del Ministeri de Defensa, segons va comunicar a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

A més, la cartera de comandes es va multiplicar per més de dos, fins als 20.533 milions d'euros, un volum que situa la capacitat de convertir aquests contractes en lliuraments i facturació entre els principals reptes del nou equip.

Per a 2026, Indra s'ha fixat com a objectius superar els 7.000 milions d'euros d'ingressos, assolir 700 milions de benefici operatiu (ebit) reportat i aconseguir 375 milions de flux de caixa lliure reportat.

Els comptes del tercer trimestre permetran comprovar així mateix si es manté l'impuls del negoci de defensa i com es trasllada aquest creixement als marges i a la generació de caixa, de cara al compliment de les previsions anuals, tot això abans de presentar a finals de novembre el seu nou pla estratègic.

Nou full de ruta per impulsar l'ecosistema espanyol

"Volem ser una companyia més senzilla, més ràpida i més capaç d'executar. L'excel·lència estarà en el centre de tot el que fem", va assenyalar recentment el conseller delegat d'Indra, Josep Maria Recasens, que va substituir José Vicente de los Mozos, promotor de l'anterior pla estratègic, Leading the Future.

El nou full de ruta buscarà accelerar el lliurament de productes i vertebrar i impulsar l'ecosistema espanyol de defensa, en un moment de fort creixement de l'activitat i de la cartera de comandes, segons fonts de la companyia.

Tot això succeirà després dels canvis en la cúpula, que van començar a l'abril, quan el llavors president, Àngel Escribano, va presentar la seva dimissió i va ser substituït per Àngel Simón, que va assumir un càrrec no executiu. Les funcions executives van recaure en el llavors conseller delegat, José Vicente de los Mozos, el contracte del qual finalment no va ser renovat després de perdre el suport del consell d'administració.

El seu relleu el va prendre Recasens, encarregat, juntament amb Simón, de dissenyar el nou pla estratègic, que, segons ha avançat Indra, no serà una mera actualització de l'anterior, com havien previst els seus antecessors.

Aquest pla posarà el focus en el compliment dels terminis de lliurament, una prioritat que tant Simon com Recasens van defensar en la junta d'accionistes, en un moment en què el mercat continua pendent de l'execució de programes com el vehicle militar 8x8 de Tess Defence, societat controlada per Indra.