Indra continua avançant en el seu procés de transformació. La companyia, que ahir va comunicar a última hora una renovació de la cúpula, anuncia avui una operació estratègica en l'àmbit de la ciberseguretat. El grup que presideix Àngel Simon i dirigeix José María Recasens ha arribat a un acord, a través d'IndraMind, per adquirir una participació del 30% de TRC.

TRC és una companyia madrilenya de capital 100% espanyol especialitzada en solucions de protecció de sistemes i xarxes d'informació per a àrees estratègiques d'interès nacional. Indra no ha detallat l'import de la compra, però sí que ha explicat que l'acord inclou una opció perquè elevi progressivament la seva participació fins al 100% del capital durant els pròxims dos anys.

L'operació —executada a través d'IndraMind, la iniciativa tecnològica del grup— queda condicionada al compliment de les condicions habituals en aquest tipus de transaccions, entre elles l'obtenció de les corresponents autoritzacions reguladores, inclosa la de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC).

La madrilenya TRC està especialitzada en la protecció dels sistemes i xarxes d'informació, una àrea que permetrà a Indra complementar la seva actual oferta de ciberseguretat. La companyia explica que, amb aquesta operació, IndraMind ampliarà la seva proposta de valor al llarg de tota la cadena de seguretat dels actius digitals: des de la identificació i prevenció de riscos fins als serveis d'operació —detecció, resposta i recuperació— i les solucions d'identitat digital.

Objectiu: enfortir l'ecosistema espanyol de ciberseguretat

L'operació s'emmarca en un context de creixent interès per l'autonomia estratègica i la sobirania tecnològica tant a Espanya com en el conjunt d'Europa. Indra assenyala que la incorporació de TRC contribuirà a enfortir l'ecosistema espanyol de ciberseguretat i a avançar cap a una estructura de capacitats sobiranes per a la protecció de sistemes considerats estratègics.

A més, explica que la futura entrada d'Indra en el capital de TRC "impulsarà noves oportunitats de col·laboració entre dues companyies espanyoles amb capacitats tecnològiques avançades en àmbits crítics per a la seguretat nacional".

Amb l'adquisició del 30%, Indra pretén ampliar l'abast de la seva activitat en ciberseguretat i completar les seves capacitats en un segment específic: el de la protecció. La companyia busca així consolidar una oferta que cobreixi d'extrem a extrem les diferents fases de la seguretat digital.