Inditex continua aconseguint resultats rècord. La multinacional tèxtil aconsegueix disparar beneficis en un 40% durant el primer semestre del seu any fiscal (de febrer a juliol), fins als 2.513 milions d'euros, segons ha indicat aquest dimecres en un comunicat. La companyia destaca el fort acompliment operatiu del grup amo de marques com Zara, Pull&Bear o Massimo Dutti, "basat en la creativitat dels seus equips i la bona execució del seu model de negoci integrat de botiga i online".

L'empresa tèxtil destaca que les col·leccions de la campanya de Primavera/Estiu van ser "molt bé rebudes pels clients". En aquest sentit, les vendes del grup van créixer un 13,5%, fins a assolir els 16.851 milions d'euros en els sis primers mesos del seu exercici. Un augment positiu tant en botiga com en online, en totes les àrees geogràfiques i en tots els formats. Per la seva part, les vendes a tipus de canvi constant van créixer un 16,6%.

"Els resultats en aquest semestre demostren que el talent dels nostres equips consolida les millores en l'acompliment del model de negoci. La permanent aposta per la creativitat, la qualitat del producte i l'experiència del client, així com l'avenç decidit en sostenibilitat, conformen una estratègia que porta al nostre model de negoci a un nivell superior", ha assenyalat Óscar García Maceiras, conseller delegat d'Inditex.

Un 58,2% de marge

En com al marge brut d'Inditex, aquest va augmentar un 14,1%, fins als 9.801 milions d'euros, situant-se així en el 58,2% de les vendes (+27 punts bàsics respecte al primer semestre de 2022). La companyia explica que totes les línies de despesa han evolucionat favorablement, amb les despeses operatives augmentant un 12,5%, per sota del creixement de les vendes.

El resultat operatiu (ebitda) del grup es va incrementar un 15,7%, fins a 4.663 milions d'euros, mentre que l'ebit va créixer un 30,2%, situant-se en els 3.164 milions d'euros, i el benefici abans d'impostos un 39%, assolint els 3.252 milions d'euros. Es pot destacar que en el primer trimestre de 2022, Inditex va proveir per 216 milions d'euros en la línia d''Altres resultats' les despeses estimades per a l'exercici 2022 en la Federació Russa i Ucraïna.

Així mateix, destaca la forta generació de fons. Ajustats per pagaments d'arrendament, registra un augment en la generació de fluxos del 35,4% i del 57,4% en el cas de la caixa generada per operacions. Per la seva part, la caixa neta s'ha incrementat un 14,1% sobre respecte al mateix període de l'exercici anterior, fins a assolir els 10.546 milions d'euros.

Quant a les vendes de cada formato, Zara continua liderant els ingressos del grup. El vaixell almirall de l'empresa que presideix Marta Ortega va elevar les seves vendes un 13,1%, fins als 12.362 milions d'euros, seguida de Pull&Bear con 1.042 milions (+11,4%). Els ingressos de Massimo Dutti van créixer un 16,8%, fins als 842 milions, els de Bershka un 12,3%, fins als 1.184 milions, els de Stradivarius un 17,7%, fins a aconseguir 1.075 milions i els de Oysho un 18,3%, fins als 346 milions.

Previsions de creixement

D'altra banda, el grup de moda gallec ha reduït el seu inventari un 6,9% (a 31 de juliol), a causa del fort acompliment operatiu durant el primer semestre i a la normalització en les condicions de la cadena de subministrament. Així mateix, destaca la bona rebuda de les col·leccions de la campanya de Tardor/Hivern. Les vendes en botiga i en línia a tipus de canvi constant entre l'1 d'agost i l'11 de setembre de 2023 han crescut un 14% respecte al mateix període de 2022.

Inditex ha completat obertures en 20 mercats, fins a tenir presència en 213 mercats, amb una baixa quota en cadascun d'ells i en un sector altament fragmentat. Motiu pel qual la companyia d'Amancio Ortega veu fortes oportunitats de creixement. "Continuem estimant un creixent augment de la productivitat de les vendes a les nostres botigues. El creixement brut de l'espai en 2023 se situarà al voltant del 3% i continua la tasca d'optimització de les botigues", destaca Inditex.

En aquest sentit, la signatura espera que la contribució de l'espai a la venda sigui positiva en 2023, amb una evolució positiva en la venda en línia i una participació creixent de la mateixa en la venda total del grup. Als tipus de canvi actuals, estimen un impacte albira del -3,5% en les vendes en 2023 i un marge brut estable (+/-50 pb). A més, el grup està realitzant inversions "per a incrementar la capacitat operativa, obtenir eficiències i augmentar la diferenciació fins al següent nivell". És per això que estima unes inversions ordinàries del voltant de 1.600 milions d'euros enguany.