Inditex va obtenir un benefici net en els nou primers mesos del seu any fiscal (1 de febrer a 31 d'octubre) de 3.095 milions d'euros, una xifra que suposa incrementar els seus guanys en un 24% respecte al mateix període de 2021. La multinacional tèxtil va assolir unes vendes de 23.055 milions, un 19% més, mentre que el seu resultat brut d'explotació (Ebitda) es va incrementar un 20% en la taxa interanual fins a assolir els 6.520 milions d'euros i el resultat net d'explotació (Ebit) un 27% fins als 4.177 milions d'euros, tal com ha informat la companyia.

D'aquesta forma, Inditex assoleix el seu màxim històric de vendes i benefici en un tercer trimestre, després d'aconseguir un benefici trimestral de 1.305 milions i unes vendes de 8.211 milions. El marge brut es va situar en 13.532 milions d'euros, un 19% superior a un any abans, i representa el 58,7% de les vendes. 

Cal destacar el bon comportament de la firma en un context marcat per la inflació elevada, l'augment del cost de la vida per al consumidor i l'encariment dels costos per a les empreses. En aquest entorn, Inditex va introduir pujades als preus dels seus productes a nivell global del 5% a la col·lecció de primavera-estiu i va anunciar més increments per a aquesta tardor-hivern. Així mateix, la companyia va aplicar un recàrrec per a les devolucions per les compres en línia a domicili.

En el tercer trimestre del seu any fiscal s'ha inclòs en 'Altres resultats' un càrrec de 14 milions d'euros, addicional al càrrec extraordinari de 216 milions d'euros registrat en els comptes del primer trimestre. Inditex estima que aquesta provisió cobreix "substancialment" l'impacte del cessament d'activitat del grup en la Federació Russa.

La companyia que presideix Marta Ortega destaca que, des de l'1 de novembre fins al 8 de desembre, les vendes en tenda i les vendes online es van incrementar un 12% a tipus constant en comparació amb el mateix període de l'any passat. De la mateixa manera, l'empresa assenyala que la venda online se situa per sobre del rècord assolit durant els nou primers mesos de 2021.

Un altre dels aspectes que destaca Inditex és el rigorós control de les despeses operatives. En aquest apartat, les despeses d'explotació de la companyia han augmentat un 17% respecte al mateix període de l'any anterior, per sota del creixement de les vendes.

El conseller delegat d'Inditex, Óscar García Maceiras, assenyala que "en un entorn molt exigent, aquests resultats mostren clarament la fortalesa del nostre model únic: col·leccions amb un alt component de moda, una experiència de compra atraient i un equip humà molt compromès per aconseguir un creixement rendible i més sostenible".

La multinacional també ha informat que ha anticipat temporalment les entrades d'inventari el 2022 amb l'objectiu d'"incrementar la disponibilitat de producte davant de possibles tensions a la cadena de subministrament". En aquest sentit, l'inventari el 31 d'octubre passat va créixer el 27% i el 8 de desembre es va incrementar el 15% anual.

Pel que fa als immobles de què disposa el grup propietari de firmes com Zara, Oysho o Massimo Dutti, amb les noves obertures de noves 30 mercats compta amb un total de 6.307 botigues el 31 d'octubre.

Inditex espera que les vendes en línia superin el 30% el 2024

Així mateix, Inditex ha subratllat que segueix veient "fortes" oportunitats de creixement. Les línies d‟actuació prioritàries que ha destacat són: continuar millorant la proposta de moda, optimitzar constantment l‟experiència del client, mantenir l‟enfocament en sostenibilitat i preservar el talent i compromís de les persones.

El desenvolupament daquestes línies continuarà impulsant el creixement orgànic a llarg termini. "La flexibilitat i capacitat de resposta del negoci, unida al subministrament en proximitat en temporada, permet una reacció ràpida a les tendències de la moda i afavoreix una posició única al mercat. El nostre model de negoci plenament integrat té un gran potencial de creixement", ha assenyalat la companyia de moda.

En aquest sentit, des de la firma asseguren que el creixement del grup se sustenta en la inversió a les botigues, en els desenvolupaments realitzats al canal de venda online i en les millores a les plataformes logístiques, amb una clara aposta per la innovació, tecnologia i la sostenibilitat.

Quant al canvi de tendència del model físic a l'online que registra el sector en els darrers anys, les dades d'Inditex reflecteixen bé l'avenç del segon segment de mercat. És per això que l'empresa de la família Ortega espera que la venda en línia superi el 30% de la venda total del grup el 2024.

Així mateix, Inditex estima que la inversió ordinària el 2022 serà aproximadament de 1.100 milions d'euros. Als tipus de canvi actuals, la companyia espera un impacte per divisa neutral sobre les vendes de l'exercici 2022. La companyia espera un marge brut estable (+/-50 punts bàsics) per a l'exercici 2022.