Imagin continuarà llançant nous productes l'any 2026 per competir amb Revolut o Trade Republic, que són actualment els seus màxims rivals a Espanya. El banc, no obstant això, té un avantatge i és que està recolzat per la marca CaixaBank. El que dóna més confiança als usuaris a l'hora de domiciliar els seus ingressos i fer-ne el seu banc principal.
Així ho posa en relleu Jefferies en un informe aquest dimecres, després de participar en una jornada d'analistes de CaixaBank, centrada en l'estratègia digital del banc. Una trobada on el català va confirmar que la inversió en digitalització és una prioritat per a la direcció i va parlar sobre els seus plans amb Imagin, la IA i la stablecoin que llançarà l'any que ve amb altres 9 bancs europeus.
En concret, l'informe de Jefferies destaca l'alta competència que hi ha a Espanya entre els actors 100% digitals, amb bancs com ING, Openbank o N26, a més d'Imagin, Revolut o Trade Republic, tractant de captar nous clients amb agressives ofertes cada dia. Tanmateix, creuen que l'estatus que ja té CaixaBank - que és el banc més gran del país per actius i clients - segueix sent un avantatge clau per a Imagin, que ronda els 4 milions de clients i té un volum de negoci de 20.600 milions d'euros.
Al respecte, els analistes revelen que l'estratègia a mitjà termini d'Imagin és oferir una experiència de client i una gamma de productes similars a les de competidors com Revolut i Trade Republic. Tanmateix, "una diferència clau és la major confiança que els clients dipositen en Imagin, gràcies a la marca CaixaBank que el recolza. Això es tradueix en una posició més sòlida per a Imagin com a banc principal dels clients enfront d'altres neobancs". Tant és així que un 56% dels clients d'Imagin domicilien la nòmina, considerada el seu producte estrella.
Jefferies també destaca que imagin ha llançat nombrosos productes nous el 2025, com productes de viatges, serveis de criptomonedes, programes de reemborsament (cashback) i gestors remots dedicats a clients d'alt valor. Però s'espera l'arribada de nous productes durant el 2026, un any en què CaixaBank buscarà consolidar imagin no només com un banc digital, sinó com un ecosistema. I un major creixement a Portugal.
En la trobada, on van participar Javier Pano, director financer de CaixaBank; Mariona Vicens, responsable de transformació digital i analítica avançada; i Anna Canela, directora general d'Imagin, van explicar la lògica d'operar dues plataformes digitals, una com a CaixaBank Now (l'aplicació de banca digital insígnia) i una altra com a Imagin (el seu neobanc dirigit a clients més joves) donades dues bases de clients molt diferents, en termes d'edat, agilitat digital i nivells de sofisticació/necessitats bancàries.
Els directius van explicar que els clients d'Imagin, avui dia són menys rendibles que els clients del banc tradicional donada la seva curta edat. Per exemple, el saldo mitjà de dipòsit a Imagin és de 1.000 euros, mentre que l'equivalent en un compte de CaixaBank és 10-15 vegades superior. Si bé els preus i els estàndards de préstec en hipoteques són similars entre les dues plataformes, existeix una diferència en l'estratègia de remuneració dels dipòsits, amb Imagin oferint taxes promocionals més competitives, similars a altres neobancs al país.
Intel·ligència Artificial i Steblecoin
Per altra banda, CaixaBank va assegurar que la inversió en IA es considera ja una cosa intrínseca al banc i continuarà molt més enllà del 2027, quan acabi el pla estratègic. Si bé la magnitud de les eficiències que eventualment es podrien obtenir d'aquestes inversions segueix sent incerta en aquest moment. El director financer confia que aquestes es traduiran en una millora contínua del ràtio d'eficiència del grup, que es preveu per sota del 40% el 2027 i seguirà millorant a partir d'aleshores en termes operatius.
Pel que fa a les stablecoins, recorden que CaixaBank és un dels 10 bancs del consorci que ha desenvolupat una stablecoin, anomenada Qivalis i denominada en euros. Per ara, la direcció considera que els casos d'ús de les monedes estables són més rellevants per al sector dels pagaments que per a l'emmagatzematge de valor, especialment en economies desenvolupades com l'eurozona i els EUA.