Ikea accelera a Espanya. La multinacional sueca de distribució ha creat l'eXperience Lab, el primer laboratori de proves digitals de la companyia. El comerç està instal·lat a l'interior de la botiga d'Alcorcón (Madrid), compta amb una superfície de 180 metres quadrats i és el primer al món.

L'objectiu d'aquest establiment és ser més a prop de l'usuari final i involucrar el client i els col·laboradors d'Ikea en el procés de disseny, construcció i implementació de noves solucions digitals de compra. "L'eXperience Lab pretén ser diferencial respecte als laboratoris d'innovació típics, perquè prioritza l'experiència dels usuaris sobre la tecnologia. En ell comptarem amb un flux constant de clients i equips de botigues involucrats en les proves de prototips i tecnologia per entendre com interactuen amb les nostres eines i els nostres productes i així poder no només entendre'ls a escala profunda, sinó avançar-nos a les seves necessitats amb la creació de solucions. Aquest és el seu principal valor", ha explicat Alfonso Negrete, responsable Digital d'Ikea a Espanya.

Ikea inverteix mig milió en la nova botiga

La inversió s'ha aproximat al mig milió d'euros i atén el perfil de noves solucions phygital (digitals i físics). "Les botigues d'Ikea seran phygital i cada vegada s'ajustaran més a les necessitats del client", fent referència a la unió del físic i el digital per accedir a tot l'assortiment en un mateix lloc.

El local compta amb projeccions digitals per visualitzar productes o composicions a escala real i amb les que el client podrà recrear, per exemple, la seva cuina a mida completa. També es podran utilitzar pantalles per mostrar l'assortiment amb efecte holograma segons les peticions del client. Altres elements com ara sensors, ulleres i càmeres analitzaran, estudiant els seus gestos, com interactua amb l'assortiment. També està prevista la instal·lació d'impressores 3D per poder generar prototips per a ús intern de forma àgil.

A més, l'espai està pensat per generar una experiència en si mateix també a través d'esdeveniments i dinàmiques grupals per escoltar el consumidor i crear solucions. "Serà un espai multifuncional viu d'escolta activa permanent" han postil·lat des d'Ikea.

Aposta per la digitalització als comerços

Aquest laboratori ha estat impulsat entre Ikea España i Ingka Digital Spain, un dels quatre hubs mundials amb els quals compta el Grup Ingka i que va convertir al mercat de Madrid en pioner en aquest sentit. Segons han informat des de la multinacional, a l'eXperience Lab es testaran solucions que s'ideïn en aquests quatre hubs mundials, per la qual cosa Alcorcón es converteix en el laboratori global del grup.

Ikea ha comunicat que les seves botigues cada vegada s'uniran més entre l'experiència virtual i física. Per a això, la companyia invertirà 10 milions només en projectes d'etiquetatge digital en els pròxims dos anys. En total, la multinacional sueca ha anunciat una inversió de 30 milions a dos anys per potenciar la digitalització i innovació.