Ikea ha tancat l'any a Espanya amb unes vendes rècord de 1.954 milions d'euros. La cadena sueca ha informat aquest dijous que la seva facturació durant l'exercici fiscal (des de l'1 de setembre de 2022 fins al 31 d'agost de 2023) va augmentar un 7,4% respecte a l'any anterior.

La xifra reflecteix un comportament positiu per a la companyia de mobles, que compta amb un ampli pla d'expansió a Espanya per al qual prepara una inversió de 300 milions d'euros fins a 2025. Ikea ha indicat en un comunicat que aquest pla expansiu amb les noves obertures de botigues ha suposat un creixement de visitants als seus establiments del 7%, fins a arribar els 41,6 milions de visitants físics.

Esforç per abaixar preus

Així mateix, la companyia destaca el bon comportament del canal online entre setembre de 2022 i agost d'aquest any. D'aquesta manera, les vendes a través d'internet van arribar fins als 466 milions d'euros, la qual cosa suposa el 24% de la facturació total de l'empresa i un augment del 14% en aquest canal en comparació amb l'anterior exercici fiscal.

Ikea assenyala que les dades d'ingressos, pendents encara d'auditar, corresponen a les botigues de la Península, pel que queden excloses les Canàries i les Balears. A Espanya, la plantilla d'Ikea supera ja les 10.000 persones (10.016) després de créixer un 2,5% al seu últim exercici.

De la mateixa manera, l'empresa ha destacat que, com a resposta al "repte inflacionista actual", provarà de fer un "esforç" al llarg d'aquest any per abaixar el preu dels seus productes més demandats i dels seus serveis a tots els mercats on té presència.

Inversió en Espanya, els EUA, el Regne Unit i França

"Ha estat un exercici en el qual, una vegada més, hem aconseguit superar-nos mentre ens hem enfrontat a grans reptes. No només hem aconseguit estar cada vegada més a prop dels ciutadans gràcies a un ambiciós pla d'expansió amb l'obertura de 24 nous punts de contacte i similar previsió per a aquest, sinó que treballem intensament per arribar a cada client de la millor forma possible i assegurar el millor preu", ha destacat Nurettin Acar, CEO de l'Ikea a Espanya.

Per la seva part, Ingka Group, la matriu del grup, ha augmentat un 5,7% la seva facturació, fins a assolir els 41.700 milions d'euros als 31 països on opera. Així mateix, la companyia ha anunciat una inversió global de 4.500 milions d'euros als seus mercats prioritaris, on es troba Espanya, a més dels Estats Units, el Regne Unit i França, amb l'objectiu de millorar l'experiència del client i els serveis de lliurament.