Els resultats anuals d'IFEMA confirmen que la recuperació postpandèmia és una realitat. Tal com revela la Fira de Madrid aquest dilluns, durant l'anterior exercici, la facturació va créixer fins als 187,7 milions d'euros, el que suposa un increment del 90% respecte al tancament de 2021. En línia amb els resultats positius, el benefici brut d'explotació (Ebitda) va ascendir fins i tot el 20,4% milions d'euros, el que suposa una alça del 90,3% respecte a les dades registrades durant l'exercici fiscal anterior. Les 105 fires celebrades, 400 convencions i 21 esdeveniments de lleure realitzats han valgut per veure com els ingressos emergeixen en el que ha estat l'any de la confirmació de la recuperació post covid-19.

Tal com ha apuntat aquest dilluns José Vicente de los Mozos, president del Comitè Executiu d'IFEMA Madrid, els resultats tan positius es deuen a la presa de decisions "en moments difícils, amb la celebració de Fitur al gener amb la variant Òmicron", i la posada en marxa un "pla estratègic" basat en la "diversificació, internalització i digitalització". Segons els resultats revelats aquest dilluns, en total, al llarg de l'any, IFEMA Madrid ha reunit a 21.360 empreses i 3,7 milions visitants. A més d'això, el 2022 va adquirir una ressonància internacional major, quan a mitjans d'any va acollir la cimera de l'OTAN.

IFEMA, de rècord

Així, els resultats de 2022 són els millors aconseguits en la història del centre de congressos de la capital d'Espanya. Tot això gràcies a l'impuls i restabliment de la seva activitat després de la pandèmia, que ha col·locat a IFEMA com a "referent a nivell mundial", a més de per la capacitat d'haver demostrat que "som capaços de fer qualsevol esdeveniment amb experiència", tal com ha apuntat Vicente de los Mozos durant aquesta jornada.

La utilització de les infraestructures d'IFEMA Madrid en moments àlgids per a esdeveniments de lleure i celebracions d'empresa, com ocorre el mes de desembre, ha suposat una contribució als resultats i a la recuperació general de les activitats de lleure.

Dels Mossos ha destacat que aquest és altre dels motius dels bons resultats, ja que quan va arribar a la presidència va detectar "que hi havia molta superfície buida, sense ús, i que a les 18 hores tancava", i per això va impulsar els esdeveniments de lleure que han portat "1,1 milions de visites" i l'arribada de grans produccions com Malinche amb 80.000 assistents, o WAH Xou, amb més de 250.000.

A més, el 2022 la tecnologia i la innovació s'han confirmat com a pilars del Pla Estratègic i transformador d'IFEMA Madrid que han permès organitzar esdeveniments híbrids i virtuals mitjançant la plataforma LIVE Connect, solucions pròpies com Visual Space per a la digitalització de la producció d'esdeveniments físics amb mapes 2D i 3D amb informació geoposicionada, i altres iniciatives com la implantació del CRM (Customer Relationship Management).

IFEMA treballa per acollir un gran premi de Fórmula 1

Quant al futur, des d'IFEMA esperen que el 2023 la facturació es mantingui en uns nivells similars als contemplats al passat exercici. Malgrat això, des del centre de congressos de Madrid han rebaixat la seva previsió de facturació en alguna cosa més d'un 1%, fins als 185,2 milions d'euros. Es tracta d'una reducció mínima, i que, de cara a IFEMA, són unes expectatives valuoses, ja que al present exercici no hi haurà cap esdeveniment singular, com sí que n'hi va haver el 2019, amb el COP 25, o el 2022, amb la celebració de l'Assemblea de l'OTAN.

Segons les previsions per a 2023, IFEMA espera acollir 109 fires i congressos, amb quatre convocatòries a l'exterior, 31 esdeveniments de lleure i musicals, i més de 445 esdeveniments i convencions. A més d'això, el president d'IFEMA ha avançat Agència EFE que estan treballant en la possibilitat d'acollir un gran premi de Fórmula 1, el que dotaria Madrid d'una ressonància internacional més gran i aproparia més públic internacional a la capital d'Espanya.